Hej!

Det her ser ud til at være et hyggeligt forum, ved ikke om jeg skriver i den helt rigtige gruppe dog, men jeg prøver.

Min kæreste og jeg har lige købt en fin lejlighed her i Stockholm, og plantegningen er lidt udfordrende men meget charmerende.

Den kan ses på www.fabfast.se -> "Hem till salu" Derefter er det den tredje ovenfra "Södermalm 1,5:a"

Vi har diskuteret forskellige måder at sætte en væg op, og vi er kommet frem til, at det bedste nok ville være at opdele den store stue i to og lave en form for åbning i betonvæggen mellem køkkenet og det nye rum, vi tænker på.

Så kommer dog sagen. Jeg ved, at mægleren sagde, at den er bærende, og jeg har meget lidt erfaring med sådan noget. Jeg har nok tidligere haft den opfattelse, at man slet ikke kan gøre noget ved bærende vægge, men efter at have læst lidt på nettet, ser det ud til, at det er muligt. Dog kræves byggetilladelse og en form for byggesagkyndig, der kommer og ser på det osv.

Så mit spørgsmål er egentlig, hvordan gør man dette lettest, hvem taler man med, hvad skal man tænke på osv.? Det eneste, vi ønsker, er altså en åbning, den behøver ikke at være superbred, men så man kan bruge den som passage, helt enkelt.

Jeg er utrolig taknemmelig for alle svar!

Mvh Lars Olsson

C
snabelars sagde:
Så min fråga är egentlig, hvordan gøres dette nemmest, hvem taler man med, hvad skal man tænke på osv.? Det eneste vi vil have er altså en åbning, den behøver ikke at være superbred, men så man kan bruge den som passage helt enkelt.
Der er stor forskel på at pille ved bærende dele i en etplansfastighet og en højhus.
Begynd med at tale med bestyrelsen og se, hvad de siger. Et sådant alvorligt indgreb kræver bestemt bestyrelsens tilladelse, og de har ret til at nægte. Hvis de er med på noterne, vil de sandsynligvis også stille krav til, hvilke underlag de vil have, at du fremlægger, inden de endeligt siger OK.

Ok, så da begynder vi med at spørge bestyrelsen, om det overhovedet er noget at gå videre med.

Vores lejlighed ligger jo nederst, antager at det ikke direkte hjælper til?

Tak for tipsene

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.