Tak for svar. Findes inget lignende i de andre rum som er åbent på denne måde. Har 3 rum og en kattvind på overetagen.T Testarn sagde:
OK, så er det nok bare at tjekke spærtegningen for at se, om dette er bærende eller ej, eller at åbne op og se efter. Har I ikke viden til at vurdere det, så må I kontakte en konstruktør/byggeingeniør, der kan hjælpe til.
T Testarn sagde:
Vedhæfter tegninger. Disse er gamle, og fra to værelser har man bygget om til treT Testarn sagde:
Så
K Kapeshnica sagde:
Sådan ser det ud i dag med det ekstra rum. Jeg har forsøgt at tegne det på en amatørmæssig måde. De røde mærker, jeg har tegnet ind, er de regler, som på det første billede, jeg har sendt.T Testarn sagde:
OK, lidt svært at se på de små billeder, men på det andet billede, der viser snittet af huset, ser det ud som om der er/skulle være vægge, der holder oppe tagstolen. Det er dem, der går fra enderne af hanebjælken ned til gulvet/underlæggeren.
På den tegning, hvor du har tegnet rummene ind, svarer det til de stregede linjer.
Baseret på disse billeder ville jeg sige, at reglarne er bærende, så jeg ville ikke fjerne dem vilkårligt.
Nogen, der kan se det på stedet, og som forstår konstruktion, kan nok give et nærmere bud og måske finde en løsning, hvor man sætter en bærende bjælke ind i stedet. Jeg kan desværre ikke råde mere end det.
På den tegning, hvor du har tegnet rummene ind, svarer det til de stregede linjer.
Baseret på disse billeder ville jeg sige, at reglarne er bærende, så jeg ville ikke fjerne dem vilkårligt.
Nogen, der kan se det på stedet, og som forstår konstruktion, kan nok give et nærmere bud og måske finde en løsning, hvor man sætter en bærende bjælke ind i stedet. Jeg kan desværre ikke råde mere end det.
T Testarn sagde:OK, lidt svært at se på de små billeder, men på det andet billede, som viser snittet på huset, så ser det ud, som om der findes/ska findes vægge, som holder op tagstolen. Det er dem, der går fra enderne på hanbjælken ned til gulvet/underliggeren.
På den tegning, hvor du har tegnet rummene ind, svarer det til de stiplede linjer.
Baseret på de her billeder ville jeg sige, at reglerne er bærende, så jeg ville ikke tage dem væk hvordan som helst.
Nogen, der kan se det på stedet og som kan konstruktion, kan nok give en nærmere besked og måske finde en løsning, hvor man sætter en bærende bjælke i stedet for. Jeg kan
Tak for hjælpen!T Testarn sagde:OK, lidt svært at se på de små billeder, men på det andet billede, som viser snittet på huset, så ser det ud, som om der findes/ska findes vægge, som holder op tagstolen. Det er dem, der går fra enderne på hanbjælken ned til gulvet/underliggeren.
På den tegning, hvor du har tegnet rummene ind, svarer det til de stiplede linjer.
Baseret på de her billeder ville jeg sige, at reglerne er bærende, så jeg ville ikke tage dem væk hvordan som helst.
Nogen, der kan se det på stedet og som kan konstruktion, kan nok give en nærmere besked og måske finde en løsning, hvor man sætter en bærende bjælke i stedet for. Jeg kan ikke råde mere end så desværre.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,194 indlæg
Här kan du läsa om hur takstolar fungerar och hur man kan växla av en takstol: https://www.byggahus.se/sa-fungerar-en-takstol
Om snedtak: https://www.byggahus.se/snedtak-mojligheter-och-begransningar
Oftast är samtliga väggar som är med på sektionsritningen bärande. Dessutom finns det nödvändiga stabiliserande väggar.
Om snedtak: https://www.byggahus.se/snedtak-mojligheter-och-begransningar
Oftast är samtliga väggar som är med på sektionsritningen bärande. Dessutom finns det nödvändiga stabiliserande väggar.
Klik her for at svare