Vil fjerne reglarne, der sidder på hver sin side. Ved ikke om de holder noget oppe. Sidder på anden sal under loftet.

• En træbjælke på en loftsetage med mulig bærende funktion tæt på et loft under taget.
  • Loft med træpaneler og bjælker på anden sal, med vægdekorationer af bamser og stjerner, samt en radiator ved en væg.
T
Du skal se på tegningen til spær for at se, om de regler, du vil fjerne, er en del af den bærende konstruktion.
Er der en væg eller lignende stående regler langs andre vægge?

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
T Testarn sagde:
Du måste kolla på ritningen till takstolarna för att se om de reglar du vill ta bort är en del av den bärande konstruktionen.
Finns det en vägg eller liknande stående reglar langs andre vægge?
Tak for svar. Findes inget lignende i de andre rum som er åbent på denne måde. Har 3 rum og en kattvind på overetagen.

T
OK, så er det nok bare at tjekke spærtegningen for at se, om dette er bærende eller ej, eller at åbne op og se efter. Har I ikke viden til at vurdere det, så må I kontakte en konstruktør/byggeingeniør, der kan hjælpe til.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
T Testarn sagde:
Du skal kigge på tegningen til tagstolene for at se, om de regler, du vil fjerne, er en del af den bærende konstruktion.
Er der en væg eller lignende stående regler langs andre vægge?
T Testarn sagde:
OK, så er det nok bare at kigge tagstoltegningen for at se, om dette er bærende eller ej, eller at åbne op og kigge efter. Har I ikke kompetencen til at vurdere det, så skal I kontakte en konstruktør/ingeniør, der kan hjælpe.
Vedhæfter tegninger. Disse er gamle, og fra to værelser har man bygget om til tre

K Kapeshnica sagde:
Vedhæfter tegninger. Disse er gamle, og fra to rum har man bygget om til tre

• Arkitekttegning viser facader og sideprofiler af et hus, inklusive mål og detaljer. Diagrammet indeholder flere perspektiver.
  • Arkitekttegning af et hus med planløsninger og facadetegninger, inklusiv mål og skala.

K Kapeshnica sagde:
Bifogede tegninger. Disse er gamle, og fra to rum har man bygget om til tre
T Testarn sagde:
Du skal kigge på tegningen til spær for at se, om de regler, du vil fjerne, er en del af den bærende konstruktion.
Findes der en væg eller lignende stående regler langs andre vægge?
Sådan ser det ud i dag med det ekstra rum. Jeg har forsøgt at tegne det på en amatørmæssig måde. De røde mærker, jeg har tegnet ind, er de regler, som på det første billede, jeg har sendt.

• Plantegning med håndskrevne noter og røde markeringer for regler, viser ekstra rumlayout.
T
OK, lidt svært at se på de små billeder, men på det andet billede, der viser snittet af huset, ser det ud som om der er/skulle være vægge, der holder oppe tagstolen. Det er dem, der går fra enderne af hanebjælken ned til gulvet/underlæggeren.
På den tegning, hvor du har tegnet rummene ind, svarer det til de stregede linjer.

Baseret på disse billeder ville jeg sige, at reglarne er bærende, så jeg ville ikke fjerne dem vilkårligt.

Nogen, der kan se det på stedet, og som forstår konstruktion, kan nok give et nærmere bud og måske finde en løsning, hvor man sætter en bærende bjælke ind i stedet. Jeg kan desværre ikke råde mere end det.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
T Testarn sagde:
OK, lidt svært at se på de små billeder, men på det andet billede, som viser snittet på huset, så ser det ud, som om der findes/ska findes vægge, som holder op tagstolen. Det er dem, der går fra enderne på hanbjælken ned til gulvet/underliggeren.
På den tegning, hvor du har tegnet rummene ind, svarer det til de stiplede linjer.

Baseret på de her billeder ville jeg sige, at reglerne er bærende, så jeg ville ikke tage dem væk hvordan som helst.

Nogen, der kan se det på stedet og som kan konstruktion, kan nok give en nærmere besked og måske finde en løsning, hvor man sætter en bærende bjælke i stedet for. Jeg kan
T Testarn sagde:
OK, lidt svært at se på de små billeder, men på det andet billede, som viser snittet på huset, så ser det ud, som om der findes/ska findes vægge, som holder op tagstolen. Det er dem, der går fra enderne på hanbjælken ned til gulvet/underliggeren.
På den tegning, hvor du har tegnet rummene ind, svarer det til de stiplede linjer.

Baseret på de her billeder ville jeg sige, at reglerne er bærende, så jeg ville ikke tage dem væk hvordan som helst.

Nogen, der kan se det på stedet og som kan konstruktion, kan nok give en nærmere besked og måske finde en løsning, hvor man sætter en bærende bjælke i stedet for. Jeg kan ikke råde mere end så desværre.
Tak for hjælpen!

• Synes
Testarn
  • Laddar…
BirgitS
  • Synes
Testarn
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.