Y
På billedet, de mørke reglar er som jeg har det i dag. Spørgsmålet er, om jeg skal sætte dobbelte lyse ind mellem de gamle... eller lægge en lys mod de gamle...

I min teori bør det jo være bedre med flere reglar mellem de gamle... flere jævnt fordelt i stedet for få og kraftigere... burde jo gøre så gipspladerne vibrerer mindre... og burde jo stabilisere overetagen bedre...

Men på den anden side, så skal jeg jo strimle isoleringen mere i så fald, og hvilken effekt det giver ved jeg ikke?

thumb-5787_4B57283A.jpg

Hej!

Skal du lydisolere mellem rummene på underetagen samt stabilisere overetagen?

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, ville jeg sætte reglarne forskudt og gøre, så pladerne kun sidder på én side af reglarne. De to væghalvdele skal ikke være samlet. Fyld op med isolering mellem reglarne og måske dobbelt lag gips (jo mere masse, desto bedre). Hvis du har en dør i den væg, kan meget af lyden også komme igennem der.

Håber du forstår, hvad jeg mener.

Mvh Alexandersson_1

Y
Ja jeg har læst lidt om dette med forskudte reglar, gerne så det bliver lidt zigzag, og forklaringerne til dette, men er lidt skeptisk, men selvfølgelig kan det gøres. Men jeg har ikke tænkt mig at tilføje mere gips osv dog - kun gøre det man kan ud fra de eksisterende mål.

Men netop dette med dobbelt gips, med andre ord jo stivere jo bedre, med andre ord ville det bedste være, hvis hele væggen var en eneste regel, så kan intet vibrere, ja, det er som sagt min logiske tanke, som ingen vil kendes ved.. :)

Men som sagt, forskudte reglar kunne jeg have brugt...

Er der nogen ulempe, hvis CC-afstanden bliver mindre?

Og hvis man skal tænke ekstremt, hvis man nu har forskudte reglar, så betyder det, at de ikke er lige så dybe som dem, der allerede findes... ikke lige så dybe, så dækker de ikke hele træpladen på loftet og gulvet, altså belaster det skævt, og det vil vel knage og give sig?

Senest redigeret:
At sætte kortlingar mellem reglarne stiver op en masse.
Vil du have, at væggen skal blive stiv, så kan du lime pladen(spån) f.eks. og skrue, derefter skrue gips på spånpladen, det vil gøre en forskel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.