Hej, har overvejelser om at fjerne en væg mellem køkken og stue.
I husbeskrivelsen står der (Bærende indervægge er af 17 cm beton) betyder det, at andre vægge, der er 10 cm, ikke er bærende? Eller kan andre vægge, der er 10 cm, have andre bærende funktioner? Bygningskonstruktør et must for arbejdet eller hvad synes du?

Taknemmelig for svar

Jeg tror, at "Bærende indervægge er af 17 cm beton" betyder, at de øvrige indervægge (som ikke er bærende) er af et andet materiale, f.eks. regelvægge af træ med gipsbeklædning. Det betyder også, at der er et betonbjælkelag ovenover. Da er kun betonvægge bærende. Materialet er vigtigst ved vurderingen, ikke tykkelsen.

Findes der nogen som helst konstruktionsplaner? I så fald bliver det meget sort på hvidt, hvad der er bærende.
I øvrigt har Justus ret som sædvanlig.

Tak for svarene, burde have tilføjet mere info fra starten.. :thinking:. Her kommer det, jeg har adgang til.
I beskrivelsen står der ( Ikke-bærende skillevægge i stueetage som får støtte på kældervæg eller betonbjælkelag skal mures af 10 cm letbetonplader.)
Plantegning af hus med målestok, der viser placering af vægge på stueetagen. Blyant bruges til at pege på en bestemt væg. Plantegning af stueetagen med rum, køkken, badeværelse og trapper. Ikke-bærende væg markeret. Betongulv og forstærkede badeværelsesgulve nævnt. View attachment 380940
1 stueetage. Peger på den væg, jeg tænker på
Billede 2 er også stueetagen.
Kælder og stueetage er beton, pladen er beton.
På etage 2, som var loft før, er der to soveværelser og badeværelse. De forstærkede gulvet til badeværelset. Et lille badeværelse, fliser og klinker.

Væggen, som jeg vil fjerne, er 10cm. Loftmateriale stueetage er ikke beton.

Senest redigeret:
Has75 Has75 sagde:
Tak for svarene, burde have tilføjet mere info fra begyndelsen.. :thinking:. Her kommer det, jeg har adgang til.
I beskrivelsen står der sådan (Ikke-bærende skillevægge i stueetage, der får oplag på kældermur eller betondæk, skal mures af 10 cm letbetonplader.)
[billede] [billede] [media]
1 stueetage. Pege på den væg, jeg tænker på
Billede 2 er også stueetage.
Kælder og stueetage er beton, pladen er beton.
På etage 2, som var loft før, er der to soveværelser og badeværelse. De forstærkede gulvet til badeværelset. Et lille badeværelse, fliser og klinker.

Væggen, som jeg vil fjerne, er 10 cm. Tagmateriale stueetage er ikke beton.
En tegning til for hele huset

• En detaljeret arkitekttegning af et hus, der viser forskellige mål og konstruktionselementer i tværsnit.

Bedste svar

Nå, det ser ikke præcis ud, som jeg havde forestillet mig. Alle skillevægge i stueetagen er sandsynligvis af letbeton, ikke armeret beton. Helt sikker kan man dog ikke være, da det er samme type skravering. Ydervæggene ser ud til at være murede vægge af helstens. De bærende skillevægge går vandret på tegningen, altså mellem soveværelserne og mellem køkkenet og gangen. I stuen går der en stålbjælke i loftet (DIP 18) som erstatning for en væg.

Et tip til andre, der har lignende spørgsmål: Vis så meget materiale, I har fra starten!

J justusandersson sagde:
Nå, det ser ikke helt ud, som jeg forestillede mig. Samtlige skillevægge i bv er sandsynligvis af letbeton, ikke armeret beton. Helt sikker kan man dog ikke være, da det er samme type skravering. Ydervæggene ser ud til at være murede vægge af helsten. De bærende skillevægge går vandret på tegningen, altså mellem soveværelserne og mellem køkkenet og gangen. I stuen går der en ståldrager i loftet (DIP 18) som erstatning for en væg.

Et tip til andre, der har lignende spørgsmål: Vis så meget materiale, I har fra starten!
Tusind tak, du har meget viden(y)(y)(y):ok:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.