Vi har købt et etplanshus med loft, ikke muligt at indrette loftet. Så huset er et etplanshus. Huset er relativt nybygget og byggeåret er 1991!

Nu til mit spørgsmål. Mellem vores spisedel og køkkenet står der en halv væg og en stolpe. Forstår jo, at halv væggen ikke er bærende. Men hvordan ved jeg, om stolpen er det? Vil selvfølgelig gerne fjerne denne mærkelige del, der adskiller disse rum og i stedet have en mere åben planløsning.

Er der nogen kyndige her, som kan hjælpe mig?

Forsøgte at vedhæfte plantegningen, men det lykkes ikke!

Senest redigeret:
En skitse/tegning over huset letter. Står stolpen mere eller mindre midt mellem husets langsider? Findes der nogle vægge i resten af huset, der går i linje med stolpen?

Mål fra ydervæggene til stolpen, gå op på loftet og mål de samme mål, ender det opmålte punkt på/ved en tagstol?

Nu lykkedes det mig at få ind plantegningen tror jeg! Den blå pil peger på den halve væg og selve stangen der sidder som adskiller! Sådan ser den ud indefra.
En halv væg med en stolpe i midten adskiller køkken og spisestue. Møbler og husholdningsartikler kan ses i baggrunden.

Senest redigeret:
Jeg antager, at gavlene på huset er på venstre & højre side af tegningen.

Kan næsten 100% garantere, at søjlen ikke er bærende.
Jeg mistænker, at de satte den for at holde halvvæggen på plads, så den ikke ville vippe.

Den væg, der går fra gavl til gavl mellem bl.a. stue-vaskerum, kan være bærende, men det kan ikke siges med sikkerhed.

Det stemmer godt med gavlene.
Lyder rigtig godt!
Tak for din hjælp :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.