Kælderplan med rødmarkeret væg til mulig fjernelse; rummet har en u-formet vaskerum.

Gulvplan for hus med markerede rum, hvor væg i vaskerum foreslås fjernet for større WC. Inkluderer detaljer om materialer og dimensioner.

Hej,
Overvejer at rive den rødmarkerede væg, og derefter bygge en ny væg i 90 grader og på den måde slippe for u-formen på vaskerummet og samtidig få en større WC. Væggen er bygget af letbeton (10 cm) og har svært ved at forestille mig, at den er bærende. Bjælkelaget er bygget med 220x45 reglar, og spændet til midtervæggen er ca. 3,5 m. Eller har jeg misset noget? Kan den være "bærende" pga. det overliggende badeværelse?

Eftersom gillestugan ikke har nogen bærende vægge og trappen er derinde, burde den rødmarkerede væg næppe være bærende. Havde det været mit hus, havde jeg revet den ned.

Jeg ville hævde, at den ikke er bærende. Vi har samme dimension på vores mellemdæk og vi har et spænd på ca. 4m.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus

Ikke bærende.
Væggen mellem trappe og wc opfylder nok en funktion, da den tager jordtrykket fra kælderydervæggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.