Ville gerne undgå at anvende reglar. Findes der letbetonblokke i de rigtige dimensioner, så man kan sætte dem op i ét stykke, ville det selvfølgelig hjælpe
Uanset materialevalg til at bygge væggen op, er det meget lettere at få en stabil løsning, hvis man fastgør i to modstående overflader, i dette tilfælde loft og gulv. Et "åbent" hjørne som du har på din skitse, er svært at stabilisere, især når du også vil fastgøre en dør i det.
Hvorfor vil du ikke bruge reglar?
Som jeg ser det, er det den enkleste løsning at udføre, og resultatet bliver nok blandt de bedste, man kan få i denne sammenhæng. Om det skal være stålreglar eller træ ved jeg ikke med tanke på "branche-regler". I mit tilfælde brugte jeg træ, da det er lettere at få et godt greb, synes jeg. Derudover udnyttede vi muligheden for at bygge nogle nicher i en af de opbyggede vægge og slap på den måde for en masse shampoo-flasker på gulvet!
Nu har vi besluttet, hvordan vi skal gøre det, med lidt held når vi at ordne det i morgen.
Vi kører med PU700, men ved hængslerne til brusedøren forstærker vi med vinkeljern på begge sider af blokken