Vi skal mure en lille lecavæg, som skal holde en brusedør.
Mellem hver lecablok (3 stykker stående på højden) tænkte vi at sætte en vinkeljern mellem væggen og lecaen. Dette må jo være tilstrækkeligt til at optage kræfterne, dørens vægt skaber?
Findes der ingen dør, der kan fås med et lige stykke i begyndelsen? Ser ikke direkte, hvordan det der løses på en god måde, men det, du foreslår, føles ikke rigtigt.
Vi havde en ret lignende situation i vores lejlighed, og der reglede jeg op væggene (vi havde dette på begge sider). På skrå over åbningen blev der sat en glasdør, som var fastgjort i reglen med 4 skruer, og det holdt uden nogen antydning af svigt/bevægelse i væggen. Forskellen fra din situation var, at jeg også fastgjorde væggene i loftet, hvilket selvfølgelig stabiliserer det hele.
Findes der ingen dør, der kan fås med et lige stykke i starten? Ser ikke direkte, hvordan det der løses på en god måde, men det, du foreslår, føles ikke rigtigt.
Hænger ikke med, kan du på en mere teknisk måde forklare, hvordan du mener, at det ikke ville være en god måde?
Tænkte du på holdbarheden eller?
Vi havde en ret lignende situation i vores lejlighed, og der reglade jeg op væggene (vi havde dette på begge siderne). På skrå over åbningen blev der sat en glasdør, som så var fastgjort i regl med 4 skruer, og det holdt uden nogen antydning af svigt/bevægelse i væggen. Forskellen i forhold til dit tilfælde var, at jeg også fastgjorde væggene i loftet, hvilket selvfølgelig stabiliserer det hele.
Okay jo det er jo lidt forskelligt, det er jo der, hvor vinkeljernene kommer ind, tænkte jeg.
Hänger ikke med, kan du på en mere teknisk måde forklare hvordan du mener det ikke skulle være en god løsning?
Tænkte du på bæreevnen eller?
Ja.
Lecastenene sidder ikke i forband og sidder dårligt både i hinanden og i væggen. En vingelvæg helt enkelt som vil falde til jorden hvis påvirkningen bliver forkert.
Vinkeljern kan måske løse dele af problemet men skaber jo andre problemer i stedet.
Hvad siger de seneste vådrumsregler - får du bygge med reglar, plyfa og passende plade yderst? Det kan i så fald bygges meget stabilt.
Synes også det føles sådan. Holder sikkert et stykke tid, men efter X antal sving med glasdøren vipper man nok frem revner i fugen, der går mod væggen, og til sidst vipper den lidt løs, så det løsner mørtelstøv osv... Bare som jeg synes det føles som om det ville blive...
Nu er nok ikke risikoen for, at døren falder ned, det største problem. I stedet kan der opstå smårevner i tætningslaget mellem væggen og leca, som kan forårsage en vandskade.
Nu er nok ikke risikoen for, at døren falder ned, det største problem. I stedet kan der opstå småsprækker i tætningslaget mellem væg og leca, som kan forårsage en vandskade.
Det er vel netop sådanne bevægelser, som foliessystemer er designet til at optage? Men nu er målet jo, at det skal blive helt stumt!
Ville gerne undgå at bruge reglar. Hvis der findes letbetonblokke i den rigtige dimension, så man kan sætte dem på plads i ét stykke, ville det jo selvfølgelig hjælpe.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.