Hej,

Jeg er ved at opsætte en hylde over en trappe i garagen, sådan her ser det ud:

WGN9SS9.jpg
2CtMzt4.jpg

På billedet er det ca. 320 kg, der bæres op.

Boltene i væggen er 10x120 mm træskruer med følgende plug:

U1leedI.jpg

Pluggen er 12x60 mm.

Efter montering bemærker jeg en detalje, jeg har overset, mexitegel bygger nogle cm i dybden, hvilket betyder, at det kun er 50 mm af skruen, der sidder i væggen, i pluggen. Er dette et problem?

Gelænderet sidder med 2 bolte i væggen og står på flere støtter nede i gulvet, sandsynligvis støbt.

Gættet kommer den samlede vægt til at blive omkring halvdelen af det, der ligger på lige nu.

Bør jeg overveje noget andet, eller ser konstruktionen fornuftig ud?

Magnus E K
For at pluggen skal fungere som tænkt, skal skruen gå igennem bunden af den. (Svært at sige, om det er et problem eller ej i lige dette tilfælde. På billedet ser det snarere ud til, at det er nedbøjning af reglarna som er det svageste led.)

Aha, hmm, så skulle boltene faktisk trænge til at blive skiftet ud til nogle længere.

I virkeligheden er der intet, der hænger ned, reglerne (70x45) holder formen fint :). Derimod genbruger jeg spånpladen fra den tidligere ejers konstruktion, hvilket indebar en hylde helt uden de tværgående regler, hvilket resulterede i, at pladen blev bøjet med tiden. På billedet kan man se, at den bøjer sig opad langs siderne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.