Kigger på cellplast til pladen i mit renoveringshus. Hvad kan jeg bruge for laveste bæreevneklasse på cellplastpladerne? Det er et areal på ca. 80 m2. Kommer til at bruge 3 lag á 100 mm.

Kan ikke besvares, hvis man ikke ved, hvordan overfladen skal belastes. Er det blot et betongulv inden for eksisterende vægge, der kun belastes med mennesker og møbler, eller er det en syv-etagers betonbygning, der står på pladen?

Ja, min fejl. Det er et gulv inden for 4 vægge på ca. 80 kvm, som skal belastes med diverse møbler og mennesker. Jeg er i gang med at renovere min kåk og vil gå fra torpgrund til plade. Bestående støbt kantbjælke, pælefunderet ned til frostfrit dybde. Grundmaterialet er jord (meget fast jord) og 1 meter nedenunder søbund/blålér. Jeg vil lægge geotekstil, singel 6-16 for at få en jævn niveau på ca. 150 mm lag, 300 mm celleplast og endelig 100-120 mm betonlag med armeringsnet og gulvvarmeslange.

Jeg undrer mig, om jeg skal lægge armeringsnet 8100 eller 8150? (8 mm, netværk 100 alt 150 mm) eller om jeg skal gå op eller ned i dimension. Dubning vil blive med tiere eller tolvere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.