Hej,

Jeg har søgt i forumet og fundet en del men ikke tilstrækkeligt.

Jeg tænker at lave en lysindfald i badeværelset.
Bredde=1 blok
Højde=4-5 blokke.

Hvordan gør man praktisk, når det er en vådrumsvæg?
-lave det på stedet eller bygge en ramme og montere blokkene ved siden af.
-fastgørelse til vægprofiler
-hvordan tilslutte til vådrumsmembranen
-er der brug for to blokke i tykkelse til isolering? Har set det i en tidligere tråd.

Måske har nogen et link?

Mvh Thomas
 
op
 
Hvad mener du ???
 
Giv os lidt mere kød på benene!
Skal du sætte dem i inder- eller ydervæg?
Hvordan skal de sidde i forhold til bruser/badekar? Afstand?
 
Tak for at du spørger :D

Det skal sidde i en ydervæg som ser sådan her ud:
-22 panel
-50 västkustskiva
-145 stående regel/isolering
-ångspärr(tar ikke væk den)
-45 regel/isolering
-13 gips
-tätskikt
-kakel

afstanden fra bruseren er ca. 1,5m
 
a) er det så vigtigt med isoleringen på en sådan lille overflade?
b) hvis du er omhyggelig med isoleringen, hvorfor ikke sætte et konventionelt 3-lags vindue?
c) gør du hvad som helst for et modefænomen? ::)
 
Hej,

tænkte det ville være sjovt samt at "almindelige" vinduer ikke findes i så smalle dimensioner, de smalleste jeg har fundet (std) er modul 4 hvilket bliver for bredt.

Jeg vil have vinduesoverflade ca. 15cm bredt. Skal kun være en lysindfald.

Nogen der ved om der findes smalle faste vinduer som std eller skal man specialbestille??
 
Du ser ud til at have solide vægge.. ;D
Jeg har ingen præcis erfaring med det, du tænker at gøre, men jeg ville nok forsøge at bygge glasbetonvinduet i en ramme først, for så at montere det i væggen.
Har du tænkt dig at have dampspærren tilbage.. ??? Udenpå vinduet?
Hvad angår vådrumslaget, så ville jeg nok forsøge, hvis muligt, at sætte vinkelbånd hæftet og limet i trærammen, og så masser af fugtspærre ovenpå, hvis muligt. Jeg tror ikke, du behøver mere end én glasblok i tykkelse, især da vinduet bliver så smalt. (Har du overvejet at lave et noget større vindue med to blokke i bredden? Det ville måske se bedre ud spontant. Personlig refleksion..)
 
SittinDuck sagde:
behövs två block i tjocklek för isolering?
Det bør ikke være nødvendigt. Den isolering glasbetongen giver, er god nok. Der findes desuden særlig glasbetong, som man anvender, når de skal sidde i ydervægge. Det er da, hvis jeg ikke tager fejl, vakum i dem, hvilket jo gør, at de isolerer bedre.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.