LiMa sagde:
Trods alt så tror jeg at det absolut bedste er at slippe med diamantslib for at få en blank overflade gennem slibning som man slipper at vedligeholde. Men, hvor meget jeg end ledte så kunne jeg ikke finde nogen undtagen store gulvslibemaskiner og det bliver både dyrt og besværligt.

LiMa
Der findes jo en Makita som måske ville fungere:

http://katalog.essve.se/webspeed/ka...t_bid=V70&dokid=wc63672&katnr=2&katsektnr=324

Men det måske bliver for grov finish med den?
Citerer "For effektiv slibning af formskæg, ujævnheder og kanter".

hydrolift sagde:
Der findes jo en Makita som måske ville fungere:

[link]

Men det kan måske give en for grov finish med den?
Citerer "For effektiv slibning af formskæg, ujævnheder og kanter".
Kan helt klart være værd at teste!

Gør I noget for at afrunde kanterne? Enten i støbeformen eller i efterbehandlingen? Gætter på, at det bliver mere følsomt jo skarpere kanten er. Eller?

Fjordlund, træk en silikonestreng i formen, så får du en let rundet kant.

Apprentice sagde:
Fjordlund, træk en silikonestreng i formen så får du en let rundet kant.
Jeg lavede en lille fasning af en plastikspartel, så jeg ikke fik for meget runding. Derefter sliber man jo kanten, først meget forsigtigt, og så når den har "stabiliseret" sig, kan man køre hårdere.

Hvor finder man dette vattenglas materiale?

Har i øvrigt fundet ud af, hvor den rigtige sæbe sælges (den som nævnes i Finjas brochure), www.essemess.se

Overfladen, som den er nu på min plade, er for grov, så jeg vil nok lave det om. Det ser ud til, at diamantpapir + vattenglas er det, der skal til for at få den blanke overflade, jeg er ude efter.

wireless2000 sagde:
Hvor finder man dette vattenglas materiale?

Har for øvrigt fundet ud af, hvor den rigtige sæbe sælges (den som nævnes i Finjas brochure), www.essemess.se

Overfladen som den er nu på min plade er for ru, så jeg vil nok lave det om, det ser ud som om diamantpapir + vattenglas er det som gælder for at få den blanke overflade, jeg leder efter.
Du kan købe vattenglas i farvehandlen!

Nu købt vattenglas (tak anaitis). Hvordan applicere? Står intet på og manden i butikken havde ikke en anelse

wireless2000 sagde:
Nu köbt vattenglas (tak anaitis). Hvordan anvende? Står intet på og manden i butikken havde ikke en anelse
Pensel, rulle eller (hvis det er en horisontal flade) simpelthen hælde på og trække ud med en vinduesskraber.

problem...
Jeg laver tre plader.. Har lavet to af dem, øen og en pasbit.
Nu har jeg lavet den med hul til ho osv.
Armerede og alt det der, men den revnede på de tynde steder omkring ho, da vi skulle løfte den op...
Tips?

alexwidell sagde:
problem... Jeg laver tre plader.. Har lavet to af dem, øen og en pasbit. Nu lavede jeg den med hul til ho osv. Armerede og alt det der, men den revnede på de tynde steder rundt om hoen, da vi skulle løfte den... Tip?
For det første, formen skal ligge direkte på en helt plan overflade, jeg støbte på kældergulvet. Når du derefter skal flytte den, så gør det på højkant, pres pladen i formen med f.eks. tvinger eller lignende. Når det er så svage/smalle partier, er de ekstremt skrøbelige over for bevægelser til siden. Så afstiv den inden flytning...

Held og lykke!

/LiMa

alexwidell sagde:
problem... Jeg laver tre skiver.. Har lavet to af dem, øen og en pasbit. Nu har jeg lavet den med hul til ho osv. Armerede og alt det der, men den revnede på de tynde steder omkring hoen da vi skulle løfte den op... Tips?
Tror også, at årsagen er, at skiven fjedrer for meget. Jeg kunne forestille mig to metoder til at forstærke lokalt ved udsparingen for hoen:

1 Læg lidt mere armering lokalt, diagonalt ved hjørnerne. Bistål burde virke, ellers grov ståltråd.

2 Lav en tillægsforstærkning efter støbningen, før du afformerer. Omtrent som fortykkelser rundt om udsparingen, ikke så tæt på, at det forstyrrer fastgørelsen af hoen. Kan laves med beton eller noget andet. Man kan faktisk støbe disse forstærkninger separat og derefter lime dem fast med epoxylim. Den sidstnævnte metode er blevet brugt til at fastgøre spanter i betonbåde!

Senest redigeret:
Tjek også hvordan Finja armeret her:

• Form til en køkkenbordsplade med dobbel vask og armeringsjern synligt under konstruktionen.
Hej,
Havde lidt rådgivning forbi i går, og vi kom frem til at prøve indoliering først, inden jeg laver en ny.
Sagt og gjort, revnerne er så "godt som væk"...
Må leve med lidt småskygger, men det er vel det, der er charmen med beton? Ellers kunne jeg have købt kompaktlaminat :D

ho.jpg

Senest redigeret:
Ser godt ud! Synes væggen er lidt flammet bare men den måske skal være sådan?!?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.