376,598 læst ·
138 svar
377k læst
138 svar
At støbe en bordplade i beton - billeder, spørgsmål..
Der findes jo en Makita som måske ville fungere:LiMa sagde:
http://katalog.essve.se/webspeed/ka...t_bid=V70&dokid=wc63672&katnr=2&katsektnr=324
Men det måske bliver for grov finish med den?
Citerer "For effektiv slibning af formskæg, ujævnheder og kanter".
Medlem
· Västra Götaland
· 970 indlæg
Fjordlund, træk en silikonestreng i formen, så får du en let rundet kant.
Hvor finder man dette vattenglas materiale?
Har i øvrigt fundet ud af, hvor den rigtige sæbe sælges (den som nævnes i Finjas brochure), www.essemess.se
Overfladen, som den er nu på min plade, er for grov, så jeg vil nok lave det om. Det ser ud til, at diamantpapir + vattenglas er det, der skal til for at få den blanke overflade, jeg er ude efter.
Har i øvrigt fundet ud af, hvor den rigtige sæbe sælges (den som nævnes i Finjas brochure), www.essemess.se
Overfladen, som den er nu på min plade, er for grov, så jeg vil nok lave det om. Det ser ud til, at diamantpapir + vattenglas er det, der skal til for at få den blanke overflade, jeg er ude efter.
Du kan købe vattenglas i farvehandlen!wireless2000 sagde:Hvor finder man dette vattenglas materiale?
Har for øvrigt fundet ud af, hvor den rigtige sæbe sælges (den som nævnes i Finjas brochure), www.essemess.se
Overfladen som den er nu på min plade er for ru, så jeg vil nok lave det om, det ser ud som om diamantpapir + vattenglas er det som gælder for at få den blanke overflade, jeg leder efter.
Nu købt vattenglas (tak anaitis). Hvordan applicere? Står intet på og manden i butikken havde ikke en anelse
problem...
Jeg laver tre plader.. Har lavet to af dem, øen og en pasbit.
Nu har jeg lavet den med hul til ho osv.
Armerede og alt det der, men den revnede på de tynde steder omkring ho, da vi skulle løfte den op...
Tips?
Jeg laver tre plader.. Har lavet to af dem, øen og en pasbit.
Nu har jeg lavet den med hul til ho osv.
Armerede og alt det der, men den revnede på de tynde steder omkring ho, da vi skulle løfte den op...
Tips?
For det første, formen skal ligge direkte på en helt plan overflade, jeg støbte på kældergulvet. Når du derefter skal flytte den, så gør det på højkant, pres pladen i formen med f.eks. tvinger eller lignende. Når det er så svage/smalle partier, er de ekstremt skrøbelige over for bevægelser til siden. Så afstiv den inden flytning...alexwidell sagde:
Held og lykke!
/LiMa
Tror også, at årsagen er, at skiven fjedrer for meget. Jeg kunne forestille mig to metoder til at forstærke lokalt ved udsparingen for hoen:alexwidell sagde:
1 Læg lidt mere armering lokalt, diagonalt ved hjørnerne. Bistål burde virke, ellers grov ståltråd.
2 Lav en tillægsforstærkning efter støbningen, før du afformerer. Omtrent som fortykkelser rundt om udsparingen, ikke så tæt på, at det forstyrrer fastgørelsen af hoen. Kan laves med beton eller noget andet. Man kan faktisk støbe disse forstærkninger separat og derefter lime dem fast med epoxylim. Den sidstnævnte metode er blevet brugt til at fastgøre spanter i betonbåde!
Senest redigeret:
Hej,
Havde lidt rådgivning forbi i går, og vi kom frem til at prøve indoliering først, inden jeg laver en ny.
Sagt og gjort, revnerne er så "godt som væk"...
Må leve med lidt småskygger, men det er vel det, der er charmen med beton? Ellers kunne jeg have købt kompaktlaminat

Havde lidt rådgivning forbi i går, og vi kom frem til at prøve indoliering først, inden jeg laver en ny.
Sagt og gjort, revnerne er så "godt som væk"...
Må leve med lidt småskygger, men det er vel det, der er charmen med beton? Ellers kunne jeg have købt kompaktlaminat

Senest redigeret: