Hvis alle forudsætningerne var de rette, ville det være sjovt at bygge et miljøvenligt hus efter alle kunstens regler, men nu ser virkeligheden sådan ud, at hverken tid eller penge er i overflod. Så jeg undrer mig over, hvor man finder de værste miljøsyndere i et "almindeligt" husbyggeri? Med miljøsynder mener jeg ikke kun ting, der er miljøfarlige at fremstille, smide ud osv., men måske frem for alt ting, der ikke er så gode at opholde sig i, fx gasser fra plast, flammehæmmere, lim osv. Vi skal totalrenovere et gammelt hus (inkl. trække ny el) samt bygge til 50m2. Jeg efterlyser tips om, hvad man med små midler kan tænke på fx "Når man køber spånplader kan man tænke på at..."

Det første bliver vel egentlig at planlægge og koordinere dine indkøb. Det bliver let mange kilometer i bil for at skaffe en lille ting her og en der. Så tjek hvor du har noget genbrug/salg af brugt byggemateriale. Både billigere og bedre at genbruge end at bygge nyt. Fandt næsten nyt gustavsbergsporslin til badeværelset. WS plus håndvask for 1500. Ny sæde til wc 200:-. klart godt økonomisk også

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.