Hej!
Ung & uerfaren købte jeg et hus fra 63, alt originalt og helt uvidende om, at der kunne findes asbest i huset.
Tog brækjernet og smed det hele ud, derefter blev man informeret af bekendte, at vi skulle holde øje med dette herlige men lumske materiale.
Angst.
Nu til mit spørgsmål. Vi rev et "vægtapet" ned, som sad på væggen ned til kælderen. Det sad som skudt fast, og når vi får det løsnet, er det sort bagved. Har ikke fundet nogen info, men brugte man sortlim på betonvægge også?
Senere renoverede vi badeværelset, og bagved perstorpspladerne, som var meget lette at fjerne, fandt vi dette brun/sorte? Kunne der have været asbest i det også? Eller er det almindeligt brunt lim, de har brugt?
Ung & uerfaren købte jeg et hus fra 63, alt originalt og helt uvidende om, at der kunne findes asbest i huset.
Tog brækjernet og smed det hele ud, derefter blev man informeret af bekendte, at vi skulle holde øje med dette herlige men lumske materiale.
Angst.
Nu til mit spørgsmål. Vi rev et "vægtapet" ned, som sad på væggen ned til kælderen. Det sad som skudt fast, og når vi får det løsnet, er det sort bagved. Har ikke fundet nogen info, men brugte man sortlim på betonvægge også?
Senere renoverede vi badeværelset, og bagved perstorpspladerne, som var meget lette at fjerne, fandt vi dette brun/sorte? Kunne der have været asbest i det også? Eller er det almindeligt brunt lim, de har brugt?
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 634 indlæg
På det første billede svarer vi: sandsynligvis ikke asbest, men en form for tjære/bitumen, der er blevet brugt som en slags fugtspærre. (Google ikke hvis du lider af sundhedsangst.)
På det andet billede svarer vi: svært at sige med sikkerhed, men normalt ikke asbest.
På det andet billede svarer vi: svært at sige med sikkerhed, men normalt ikke asbest.
Klik her for at svare

