Hej!
Jeg er i gang med at renovere et kælderrum. Blev bekymret for, at jeg har indåndet asbest. Tænkte ikke på det, før bagefter. Der er ikke noget såkaldt sort lim under tæppet, som indeholder asbest. Men det er væggene, jeg er bekymret for. Rev gammelt vævstapet ned. Sidder der noget hvid maling under. Kan det indeholde asbest? Skal sende det til analyse.
Jeg er i gang med at renovere et kælderrum. Blev bekymret for, at jeg har indåndet asbest. Tænkte ikke på det, før bagefter. Der er ikke noget såkaldt sort lim under tæppet, som indeholder asbest. Men det er væggene, jeg er bekymret for. Rev gammelt vævstapet ned. Sidder der noget hvid maling under. Kan det indeholde asbest? Skal sende det til analyse.
Huset bygget 1969Mattias Mattsson sagde:
Hej!
Håller på att renovera ett källarrum. Blev orolig att jag andats in aspets. Tänkte inte på det, förrän efteråt. Det är inget så kallat svartlim under mattan, som innehåller aspets. Men det är väggarna jag är orolig för. Slet bort gammal vævtapet. Sitter nogen hvid maling under. Kan det indeholde aspets? Skal sende til analyse.
Jeg tror ikke, det er asbest. Skulle det dog være det, er en enkeltstående eksponering ingen fare.
Derimod ser det ud, som om væggene er lavet af blåbetong. Ikke godt, de kan afgive radon. Foretag en radonmåling.
Derimod ser det ud, som om væggene er lavet af blåbetong. Ikke godt, de kan afgive radon. Foretag en radonmåling.
Klik her for at svare


