Hej!
Jeg er i gang med at renovere et kælderrum. Blev bekymret for, at jeg har indåndet asbest. Tænkte ikke på det, før bagefter. Der er ikke noget såkaldt sort lim under tæppet, som indeholder asbest. Men det er væggene, jeg er bekymret for. Rev gammelt vævstapet ned. Sidder der noget hvid maling under. Kan det indeholde asbest? Skal sende det til analyse.
 
  • Vægg med afskallet hvid maling og synlige pletter i kælderrum, potentielt indeholdende asbest.
  • Kældervæg med pletter af maling fjernet, viser en lys overflade med brune, ufuldkomne områder og ujævn tekstur nær en dørkarm.
  • Væg under renovering med skrabet hvid maling og rester af gammelt tapet, mulig asbestmistanke, afsløret mur viser uregelmæssigheder.
Mattias Mattsson Mattias Mattsson sagde:
Hej!
Håller på att renovera ett källarrum. Blev orolig att jag andats in aspets. Tänkte inte på det, förrän efteråt. Det är inget så kallat svartlim under mattan, som innehåller aspets. Men det är väggarna jag är orolig för. Slet bort gammal vævtapet. Sitter nogen hvid maling under. Kan det indeholde aspets? Skal sende til analyse.
Huset bygget 1969
 
Jeg tror ikke, det er asbest. Skulle det dog være det, er en enkeltstående eksponering ingen fare.
Derimod ser det ud, som om væggene er lavet af blåbetong. Ikke godt, de kan afgive radon. Foretag en radonmåling.
 
  • Synes
Stefan N
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.