Det grå på de røde fliser på det andet billede er ikke, at de er i stykker, men det var det, der fastholdt de orange fliser oven på de røde.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 indlæg
De oarnga fliser er som sagt sandsynligvis nyere. Ingen asbest i det fix. Men hvad der er under de oprindelige fliser, kan vi ikke gætte.
Men sørg for at bruge beskyttelsesmaske. Støvet er ikke sundt, uanset om det er asbest.
Men sørg for at bruge beskyttelsesmaske. Støvet er ikke sundt, uanset om det er asbest.
Update : Jeg hyrede et firma
Jeg hyrede et firma, som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde plader. De slog et stykke løs og satte tape over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye plader over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var i orden, at nogle af de røde plader var revnet, hvilket jeg håber passer 😅Stefan N sagde:
Jeg hyrede et firma, der tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i den sorte lim under de røde plader. De slog et stykke løs og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye plader over de røde, hvis det kun var limen, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde plader var revnet, hvilket jeg håber er korrekt 😅(undskyld copy paste, men det var stort set den samme information, jeg ville formidle) og tak for det øvrige støvråd 👍H hempularen sagde:
Jeg hyrede et firma til at tjekke det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i den sorte lim under de røde fliser. De slog et stykke af og tapede derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limen, der indeholdt asbest, og ikke selve cementen. De sagde også, at det var okay, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber er korrekt 😅(undskyld copy paste, men det var stort set den samme information, jeg ønskede at videregive)B Bitterhetsakademin sagde:
A Albin Johansson3 sagde:Update: Jeg hyrede et firma
Jeg hyrede et firma som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde fliser. De slog en bit af og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber passer 😅
A Albin Johansson3 sagde:Jeg hyrede et firma som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde fliser. De slog en bit af og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber passer 😅 (beklager copy paste, men det var stort set samme information, jeg ville formidle) og tak for de øvrige støv råd 👍
Hvorfor skriver du samme svar flere gange?A Albin Johansson3 sagde:Jeg hyrede et firma som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde fliser. De slog en bit af og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber passer 😅 (beklager copy paste, men det var stort set samme information, jeg ville formidle)
Jeg forstår hverken spørgsmålet eller svaret.. har du taget grå klinkerplader op, som sad over en form for røde plader, hvor billederne er så slørede, at det ikke er muligt at se, om det orange gulv er korkiplast, klinker eller vinyl?
Og hvad skal indeholde asbest ifølge virksomheden, du har talt med?
Og hvad skal indeholde asbest ifølge virksomheden, du har talt med?
Düsseldorff
Bygningsbevarer
· Bromma
· 3 124 indlæg
Düsseldorff
Bygningsbevarer
- Bromma
- 3,124 indlæg
Tolker det som, at han har sortlim under de orange plader.Satsuki sagde:
Lidt rodet. Jeg tolker dig sådan her:
I dit køkken er der to lag gulv. Det nederste består af røde fliser, der er fastgjort med sort lim. Analyse tyder på, at dette indeholder asbest. Huset er fra 60- eller 70'erne (ved du ikke præcist?) så det er helt rimeligt, at gulvet er fastgjort med asbestholdigt materiale.
Fugen mellem de røde fliser er ikke analyseret. Den kan potentielt også indeholde asbest.
Ovenpå de røde fliser lå/ligger et andet lag med fliser, der er orange. Som andre har sagt, er de sandsynligvis nyere (modemæssigt fra 90'erne) og dermed monteret uden asbestholdigt materiale. Har du lavet analyse på disse?
Hvis du kan nøjes med at fjerne det øverste lag og beholde de røde fliser under dit nye gulv, behøver du ikke bekymre dig. Hvis du vil fjerne de røde, bør du lade en asbestsanitør gøre det.
I dit køkken er der to lag gulv. Det nederste består af røde fliser, der er fastgjort med sort lim. Analyse tyder på, at dette indeholder asbest. Huset er fra 60- eller 70'erne (ved du ikke præcist?) så det er helt rimeligt, at gulvet er fastgjort med asbestholdigt materiale.
Fugen mellem de røde fliser er ikke analyseret. Den kan potentielt også indeholde asbest.
Ovenpå de røde fliser lå/ligger et andet lag med fliser, der er orange. Som andre har sagt, er de sandsynligvis nyere (modemæssigt fra 90'erne) og dermed monteret uden asbestholdigt materiale. Har du lavet analyse på disse?
Hvis du kan nøjes med at fjerne det øverste lag og beholde de røde fliser under dit nye gulv, behøver du ikke bekymre dig. Hvis du vil fjerne de røde, bør du lade en asbestsanitør gøre det.
Sort lim var under de røde, ikke de orange. Det var hvad virksomheten sagde. De sagde at limet næsten med garanti indeholdt asbest, men at der ikke var nogen fare så længe det ikke blev slebet eller at de røde plader blev fjernet. I stedet ville de kontrollere cementen som lå ovenpå de gamle røde asbestlimede plader, den som blev brugt til at dække dem med de nyere orange plader.Düsseldorff sagde:




