Det grå på de røde fliser på det andet billede er ikke, at de er i stykker, men det var det, der fastholdt de orange fliser oven på de røde.
 
A Albin Johansson3 sagde:
Det gråa på dem røde plader i det andet billede er ikke fordi de er ødelagte, men det var det, der fastgjorde de orange plader oven på de røde.
Fliseklæb fra den tid kan indeholde asbest men uden prøvetagning er det umuligt at sige med sikkerhed om det er tilfældet.
 
  • Synes
Festlund og 1 anden
  • Laddar…
Det går som vanligt ikke at se på billede om der findes asbest hvorfor nu alle tror det. Men de brune fliser er jo lagt lang tid senere i hvert fald.
 
  • Synes
Festlund og 2 andre
  • Laddar…
De oarnga fliser er som sagt sandsynligvis nyere. Ingen asbest i det fix. Men hvad der er under de oprindelige fliser, kan vi ikke gætte.

Men sørg for at bruge beskyttelsesmaske. Støvet er ikke sundt, uanset om det er asbest.
 
  • Synes
Bitterhetsakademin og 2 andre
  • Laddar…
Lidt bedre billeder under gulvet
 
  • Gulvtæppe under køkkenbordet fjernet, afslører slidte orange fliser.
  • Gulvbrædder fjernet for at vise det underliggende røde flisegulv med ridser og slidmærker. Bordben og radiator i baggrunden.
Update : Jeg hyrede et firma
Stefan N Stefan N sagde:
Det kan som vanligt ikke ses på billeder om der er asbest, hvorfor nu alle tror det. Men de brune plader er jo lagt langt senere i hvert fald.
Jeg hyrede et firma, som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde plader. De slog et stykke løs og satte tape over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye plader over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var i orden, at nogle af de røde plader var revnet, hvilket jeg håber passer 😅
 
H hempularen sagde:
De oarnga plattorna är som sagt troligen nyare. Inget asbest i det fixet. Men vad som finns under ursprungsplattorna kan vi ikke gætte.

Men sørg for at bruge beskyttelsesmaske. Støvet er ikke sundt uanset om det er asbest.
Jeg hyrede et firma, der tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i den sorte lim under de røde plader. De slog et stykke løs og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye plader over de røde, hvis det kun var limen, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde plader var revnet, hvilket jeg håber er korrekt 😅(undskyld copy paste, men det var stort set den samme information, jeg ville formidle) og tak for det øvrige støvråd 👍
 
  • Synes
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin sagde:
Fliseklæb fra den tid kan indeholde asbest, men uden prøvetagning er det umuligt at sige med sikkerhed, om det er tilfældet.
Jeg hyrede et firma til at tjekke det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i den sorte lim under de røde fliser. De slog et stykke af og tapede derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limen, der indeholdt asbest, og ikke selve cementen. De sagde også, at det var okay, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber er korrekt 😅(undskyld copy paste, men det var stort set den samme information, jeg ønskede at videregive)
 
A Albin Johansson3 sagde:
Update: Jeg hyrede et firma

Jeg hyrede et firma som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde fliser. De slog en bit af og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber passer 😅
A Albin Johansson3 sagde:
Jeg hyrede et firma som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde fliser. De slog en bit af og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber passer 😅 (beklager copy paste, men det var stort set samme information, jeg ville formidle) og tak for de øvrige støv råd 👍
A Albin Johansson3 sagde:
Jeg hyrede et firma som tjekkede det, og de sagde, at der sandsynligvis var asbest i det sorte lim under de røde fliser. De slog en bit af og tape derefter over. De sagde også, at det var sikkert at opholde sig der og bare lægge nye fliser over de røde, hvis det kun var limet, der indeholdt asbest og ikke selve cementen. De sagde også, at det var ok, at nogle af de røde fliser var revnet, hvilket jeg håber passer 😅 (beklager copy paste, men det var stort set samme information, jeg ville formidle)
Hvorfor skriver du samme svar flere gange?
 
Satsuki
Jeg forstår hverken spørgsmålet eller svaret.. har du taget grå klinkerplader op, som sad over en form for røde plader, hvor billederne er så slørede, at det ikke er muligt at se, om det orange gulv er korkiplast, klinker eller vinyl?
Og hvad skal indeholde asbest ifølge virksomheden, du har talt med?
 
Düsseldorff
Satsuki Satsuki sagde:
Jeg forstår hverken spørgsmålet eller svaret.. har du fjernet grå klinkerplader, der sad over en form for røde plader, hvor billederne er så slørede, at det ikke er muligt at se, om det orange gulv er korkiplast, klinker eller vinyl?
Og hvad mener firmaet, at det kan indeholde asbest?
Tolker det som, at han har sortlim under de orange plader.
 
Lidt rodet. Jeg tolker dig sådan her:
I dit køkken er der to lag gulv. Det nederste består af røde fliser, der er fastgjort med sort lim. Analyse tyder på, at dette indeholder asbest. Huset er fra 60- eller 70'erne (ved du ikke præcist?) så det er helt rimeligt, at gulvet er fastgjort med asbestholdigt materiale.
Fugen mellem de røde fliser er ikke analyseret. Den kan potentielt også indeholde asbest.
Ovenpå de røde fliser lå/ligger et andet lag med fliser, der er orange. Som andre har sagt, er de sandsynligvis nyere (modemæssigt fra 90'erne) og dermed monteret uden asbestholdigt materiale. Har du lavet analyse på disse?

Hvis du kan nøjes med at fjerne det øverste lag og beholde de røde fliser under dit nye gulv, behøver du ikke bekymre dig. Hvis du vil fjerne de røde, bør du lade en asbestsanitør gøre det.
 
useless useless sagde:
Hvorfor skriver du det samme svar flere gange?
Det var til forskellige personer. Jeg ville at alle som havde bidraget med information skulle få en update på, hvordan det gik.
 
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Tolker det som at han har sort lim under de orange plader.
Sort lim var under de røde, ikke de orange. Det var hvad virksomheten sagde. De sagde at limet næsten med garanti indeholdt asbest, men at der ikke var nogen fare så længe det ikke blev slebet eller at de røde plader blev fjernet. I stedet ville de kontrollere cementen som lå ovenpå de gamle røde asbestlimede plader, den som blev brugt til at dække dem med de nyere orange plader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.