Skal kappe vandrør (varmeledninger i andelsbolig bygget år 1945-1948) som er isolerede ifølge billede. Er bange for, at der kan være asbest i isoleringen? Er det muligt?
På billedet er der pap og glasuld af den lidt mere stikkende slags.
Asbest findes eventuelt ved bøjninger og afstikkere. Ser ud omtrent som pakket mel.
Findes også rør, hvor man har viklet et lag asbestpapir tættest på selve røret. Har selv stødt på dette i et hus.
Dengang var det malet gasbind, stenuld, asbestpapir, derefter røret.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.