Hej,

Skal kappe vandrør (varmeledninger i andelsbolig bygget år 1945-1948) som er isolerede ifølge billede. Er bange for, at der kan være asbest i isoleringen? Er det muligt?

Tak for input!
 
  • Isolerede vandrør med mulig asbest, fra en lejlighed bygget 1945-1948. Isoleringen ser slidt ud, med synlige skader og slid.
Risikoen findes, at det kan være asbest.
Send en prøve ind, så ved du svaret.
At gætte ud fra billeder er ingen sikker metode.

Når du tager en prøve, sørg for at få med alle lag helt ind til røret.
 
Staffans2000
På billedet er der pap og glasuld af den lidt mere stikkende slags.
Asbest findes eventuelt ved bøjninger og afstikkere. Ser ud omtrent som pakket mel.
 
Findes også rør, hvor man har viklet et lag asbestpapir tættest på selve røret. Har selv stødt på dette i et hus.
Dengang var det malet gasbind, stenuld, asbestpapir, derefter røret.
 
  • Synes
Matte84
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.