Holder på at rive køkkenet ned og begyndte at banke ned fixen på væggen, hvor der har siddet fliser. Indså efter et stykke tid, at der var en endnu ældre fix bag den nyere fix. Sendte en prøve af materialet afsted, og det viste sig at være asbest (antofyllit).. Så udover den enorme angst for at have indåndet skidt og spredt det i lejligheden, står jeg nu over for udfordringen med, hvordan jeg løser dette hernæst. Jeg må jo få væggen jævn på en eller anden måde. Har I nogle tips til, hvordan jeg skal gøre?

• Væg med afskrabet flisegrunder i køkken, afslører ældre lag bagved. Vægroverfladen er ujævn med synlige ledninger i bunden.
Eftersom du er bekymret og har konstateret asbest, så ville jeg foreslået et saneringsfirma, der kan gøre det færdigt og rydde op.

Gjort er gjort, intet at bekymre sig over. Tør lejligheden af med en våd klud så er det fint.
Så kan du måske sætte 45x45-reglar, osb og gips? Er antageligvis den nemmeste måde at undgå at rode i asbesten mere.

Hvilket materiale af dem på billedet var det, der indeholdt asbest?

BirgitS
S Sophiaellen sagde:
Hvilket materiale af dem på billedet var det, som indeholdt asbest?
Det fremgår af overskriften.

BirgitS BirgitS sagde:
Det fremgår af overskriften.
Ja men undrer om det er det hvide parti, man ser, eller om det er de mørkere stykker bagved.

BirgitS
S Sophiaellen sagde:
Ja men undrer om det er det hvide parti man ser eller om det er de mørkere stykker bagved.
TS har ikke været logget ind i mere end 1,5 år.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.