Betonoverflade med synlige armeringsjern under et trapperum, afslører konstruktion fra 70'erne.

Skal jeg forvente, at det ser sådan ud under hele trappen og balkonen...?

De ser jo ikke ud til at have haft mangel på armeringsjern i 70'erne, og at bryde det væk er jo ikke det sjoveste... :mad:
Jeg ved i det mindste, at huset ikke lige vil styrte sammen i første omgang...

Jeg havde noget lignende på min altan - Helt afskyeligt meget armeringsjern man brugte i 50'erne!

En god og tung maskine så bygger du skuldre på ingen tid! Held og lykke!

Havde præcis samme mængde armering i en altan, der blev taget ned fra vores hus bygget i 50'erne.

Sav snit i passende størrelse, så kan du knække større partier af. Det kræver lidt arbejde, men det fungerer godt, når man får styr på det hele.

Ja, fy, det her var ikke sjovt... Må nok leje en endnu større maskine. Helt håbløst at få det løs uden at gøre det til smågrus...

• Synes
Kramla
  • Laddar…
anders07 anders07 sagde:
[billede]

Skal jeg forvente, at det ser sådan her ud under hele trappen og altanen...?

De synes jo ikke at have manglet armeringsjern i 70'erne, og at bryde det op er jo ikke det sjoveste... :mad:
Jeg ved da i det mindste, at huset int vil rase lige med det samme...
Skal det der være meget armering? Eller mener du for at være 70'erne?

På emnet: når man river, så skærer man beton, hvor det er muligt. Flere gange mere effektivt end at bryde op i hånden. Delvis på grund af armeringen. Så bliver der også mindre affald. Bare blokke, der er lette at tage på sækkevogn.

E Erik Salhammar sagde:
Skal det der være meget armering? Eller mener du for at være 70-tal?

På emnet: når man river ned så kapper man beton hvor det er muligt. Flere gange mere effektivt end at bryde op for hånd.
Delvist på grund af armeringen. Så bliver det også mindre skrald. Bare blokke som er lette at tage på sækkevogn.
Så her, 9 år senere, så husker jeg faktisk ikke hvordan jeg mente... Jeg var vel frustreret over at det gik langsomt og var besværligt gætter jeg...

Men, ja, utroligt meget jern var der der i altanen...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.