Hej!
Renoveringsrookie har brug for hjælp.
Lejligheden ligger i et hus fra 1910, og hidtil har håndværkerne (som jeg har udliciteret al anden renovering til) stødt på alle mulige materialer i andre vægge.
I garderoben (hvor jeg har fjernet gamle træhylder sammen med mastodontsøm) virker det til at være to forskellige materialer. Kloasongvægge (?) på langsiden og noget (lidt mindre løst materiale?) på kortsiderne. Kraterne er nu spartlede og ELFA-bæreskinner skal op.
Men: jeg ved ikke, hvad jeg vil møde et par centimeter ind (indenfor det, som jeg tror er puds, ret mig gerne, hvis jeg tager fejl) + at jeg er bange for, at det bliver rodet. (Tror dog ikke, det er mursten, for jeg så intet rødt pulver, da jeg trak sømmene ud, men jeg kan tage fejl).
Så:
- Borehammer uden slag, er det korrekt?
- Betonbor i to størrelser (begynd med mindre først siger google) - eller bør jeg bruge noget andet?
- Der medfølger skruer (6 cm + plug, vedhæfter billede), fungerer/rækker det eller skal jeg købe nogle andre/længere?
Evigt taknemmelig for hjælp!
Mvh,
livræd første-gangsborer
Hej!
Renoveringsrookie behöver hjälp.
Lejligheden ligger i et hus fra 1910, og indtil videre har håndværkerne (som jeg har udliciteret al anden renovering til) stødt på alle mulige materialer i andre vægge.
I garderoben (hvor jeg har revet gamle træhylder ud sammen med mastodontsøm) ser det ud til at være to forskellige materialer. Kloasongvægge (?) på langsiden og noget (en smule mindre løst materiale?) på kortsiderne. Kraterne er nu spartlet op, og ELFA-bæreskinner skal op.
Men: jeg ved ikke, hvad jeg vil møde nogle centimeter ind (inden for det, som jeg tror er puds, ret mig gerne, hvis jeg tager fejl?) + at jeg er bange for, at det går galt. (Tror dog ikke tegl, for jeg så intet rødt pulver, da jeg trak sømmene ud, men jeg kan tage fejl).
Så:
- Slagboremaskine uden slag, er det korrekt?
- Betonbor i to størrelser (start med mindre først, siger google) - eller bør jeg bruge noget andet?
- Der medfølger skruer (6 cm + plug, vedhæfter billede), fungerer/rækker det, eller skal jeg købe nogle andre/længere?
Evigt taknemmelig for hjælp!
Mvh,
livræd forstegangsborrer
[billede][billede] [billede][billede]
Bor (uden slag som sagt) med et godt bor. Altid godt at starte med mindre diameter.
Der findes plug, der holder bedre i materialer, der har skiftende kvalitet. Se f.eks. Hornbach, hvis du har en i nærheden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.