6,435 læst ·
3 svar
6k læst
3 svar
Arbejde med ekspandering/mørtel/beton - som slim
Er i gang med at lægge ekspanderbeton øverst på min søjle, som jeg har muret op med betonhullersten. Tanken er, at ekspanderbetonet skal ligge mod taget, som søjlen skal støtte op. Men selvom jeg har en ramme rundt om 3 af siderne, når jeg ikke at lægge på betonen og lukke til med den 4. side af rammen, inden betonen vælter over – værre end slime!! Har nogen tips eller en idé om, hvad jeg kan gøre?
Overvejer at mod anbefalinger jeg tidligere har fået, bruge almindelig beton, som jeg havde, da jeg murede betonhullerstenene op i stedet...hvad tror I om det?
//Melie
Overvejer at mod anbefalinger jeg tidligere har fået, bruge almindelig beton, som jeg havde, da jeg murede betonhullerstenene op i stedet...hvad tror I om det?
//Melie
Expanderbeton skal være flydende for at udfylde formen ordentligt. Det går ikke at have en side åben. Den er trods alt beregnet til f.eks. understøbning. Årsagen til, at du vælger en expanderbeton, er jo, fordi den ikke skal skrumpe til sidst, som en almindelig mørtel ville gøre, men mod loft er det vanskeligt at påføre. Vælg i stedet et tixotropisk, expanderprodukt. Ret produkt på ret sted 
Rigtig produkt på det rigtige sted var det ja...
Trist når de professionelle i byggemarkedet anbefaler os ikke-professionelle forkerte produkter til formålet
Forsøgte at Google på tixotrop, expanderprodukt - men blev ikke helt klog..
Hæfter den på loftet (i dette tilfælde) som et lim? Blander man limsubstanse (tixotrop) med beton eller hvordan bruger jeg den?
Taknemmelig for hjælp.
//M
Forsøgte at Google på tixotrop, expanderprodukt - men blev ikke helt klog..
Hæfter den på loftet (i dette tilfælde) som et lim? Blander man limsubstanse (tixotrop) med beton eller hvordan bruger jeg den?
Taknemmelig for hjælp.
//M
Tixotrop betyder at du stort set kan rulle en bold af produktet. Man spartler simpelthen bare det på. Man køber et færdigt produkt og blander med vand.
http://www.maxit.se/922/pagetype/1/url/12495/section/116/
Den eneste måde at få den mørtel, I har, til at fungere i jeres tilfælde ville være, hvis I kunne bygge en tæt form og så påføre mørtlen oppefra.
Desværre arbejder der få professionelle i byggeforretningen, men de gør det så godt, de kan. Trods alt har de tusindvis af produkter at holde styr på, og hvis de var professionelle, ville de sandsynligvis ikke arbejde der længere på grund af lønnen, ville jeg tro.
http://www.maxit.se/922/pagetype/1/url/12495/section/116/
Den eneste måde at få den mørtel, I har, til at fungere i jeres tilfælde ville være, hvis I kunne bygge en tæt form og så påføre mørtlen oppefra.
Desværre arbejder der få professionelle i byggeforretningen, men de gør det så godt, de kan. Trods alt har de tusindvis af produkter at holde styr på, og hvis de var professionelle, ville de sandsynligvis ikke arbejde der længere på grund af lønnen, ville jeg tro.
Klik her for at svare