Hej, jeg tænkte på at høre dem, der arbejder med 900mm bredde på OSB og Gips, hvordan man sætter disse?

Sætter man først OSB liggende, så Gipsen stående, så man kan skrue gipsen i noget?

Tænker på at regelafstand er 600cc, eller sætter man så en yderligere 45'er for installationslag, så man får 300cc

Sidst jeg renoverede, fandtes disse valg ikke, men kan forestille mig, at det er betydeligt lettere at arbejde med 900mm end 1200mm.

Tak på forhånd.

P
N Nygge72 sagde:
Hej, jeg tænkte høre dem, der arbejder med 900mm bredde på OSB og Gips, hvordan man sætter disse?

Kører man først OSB liggende, så Gipsen stående, så man kan skrue gipsen i noget?

Tænker på at regelsafstand er 600cc, eller sætter man da en yderligere 45'er for installationslag, så man får 300cc?

Sidst jeg renoverede, fandtes jo ikke disse valg, men kan forestille mig, at det er betydeligt nemmere at arbejde med 900mm end 1200mm.

Tak på forhånd.
Nej vi reglar på 450c/c har du reglar på 600c/c så havde jeg kørt 1200mm OSB..
900mm plade er for at skåne ryggen for dem der arbejder med det dagligt, men for en hjemme-byggemand bliver det næppe noget slid af nogle hundrede plader som de kan tænkes at håndtere..
Desuden bliver det omkostningsmæssigt billigere med 1200mm brede plader..

• Synes
Stensson11
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Nej vi reglerer på 450c/c har du regler på 600c/c så havde jeg kørt 1200mm OSB..
900mm plade er for at spare ryggen for dem som arbejder med det dagligt, men for en hjemmebygger bliver det næppe nogle slidsskader af nogle hundrede plader, som de kan tænkes at håndtere..
Desuden bliver det omkostningsmæssigt billigere med 1200mm brede plader..
Aha, men så bliver det taikon med isoleringen i stedet eller? Dvs med 450cc eller findes der plader til disse mål(nu spørger jeg af ren nysgerrighed)

Men det er nok at skrue gipsen i OSB eller, skal de skrues i reglerne med?

P
Der findes isolering til 450cc, men det bliver dyrere..
Jeg ville ikke sammensvejse gipsen mellem reglarne, kun fastgøre i OSBen det vil give sig..
Men selvfølgelig er det mere behageligt og arbejde med 900mm plader..

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.