Jeg skal installere en loftlampe, som skal kobles til en ny afbryder over den eksisterende. Væggen er i siporex. Bliver ikke klog på, hvilken apparatdåse der er bedst egnet? Hulfræser?

• En hvid vægkontakt monteret på en grå væg. Den er planlagt at blive tilsluttet en ny lyskontakt til en loftlampe.
Kør med dosdæmper type Plejd dim-02 og 2 stk. returfjedrende knapper i stedet, så behøves ingen ekstra dåse :)

V ViktorHg sagde:
Kør med dosdimmer type Plejd dim-02 og 2 stk. tilbagefjederende knapper i stedet, så behøves ingen ekstra boks :)
Vil gerne have det ensartet med den eksisterende kontakt og en fælles ramme. 🙃

P Plexus84 sagde:
Vil gerne have det ensartet med eksisterende afbryder og en fælles ramme. 🙃
Jo jeg mener, at du erstatter den eksisterende dæmper med en dosdimmer med 2 separate kanaler. Men du vil måske have det ensartet med et andet rum?

Troligast går befintligt rör lige op fra eksisterende dosan, så går det ikke at bare bore ind ny dosa ovenover.

Jeg havde banket op et hul ovenover samt banket væk eksisterende dosan og sat to nye doser som er sammenkoblet for at kunne bruge en dobbeltramme.

Jeg havde valgt Schneider multifix apparatdosa som jeg havde "spiket" fast sen f.eks. gipspuds.

• Synes
cpalm og 1 anden
  • Laddar…
V ViktorHg sagde:
Jo jeg mener, at du erstatter den eksisterende dæmper med en dosedimmer med 2 separate kanaler. Men du vil måske have enhedligt med et andet rum?
Ah jeg forstår! Ja i de øvrige tilstødende rum har vi enhedligt lig det, jeg tænker, med fælles ramme og drejedimmer.

Demmpa Demmpa sagde:
Sandsynligvis går det eksisterende rør lige op fra den eksisterende boks, så det går ikke at bare bore en ny boks ind ovenfor.

Jeg ville have banket et hul op ovenover samt banket den eksisterende boks væk og sat to nye kasser ind, som er forbundet for at kunne bruge en dobbelt ramme.

Jeg ville have valgt en Schneider multifix apparatboks, som jeg havde "spikret" fast og derefter f.eks. gipsmørtel.
Ja det er korrekt, for der er en koblingsboks ovenover. Du tror ikke, at det går an at bare sætte en ny boks lige ovenfor den eksisterende og så en fælles ramme?

P Plexus84 sagde:
Ah jeg forstår! Ja i de andre rum ved siden af har vi ensartet ligesom det, jeg tænker, med fælles ramme og drejedimmer.
V ViktorHg sagde:
Jo, jeg mener, at du erstatter den nuværende dimmer med en dåsedimmer med 2 separate kanaler. Men du vil måske have det ensartet med et andet rum?
Det er nok alligevel den "bedste" løsning, når jeg kigger på det! Tak 🙏

• Synes
ViktorHg
  • Laddar…
P Plexus84 sagde:
Jeg skal installere en loftlampe, som skal kobles til en ny kontakt ovenfor den eksisterende. Væggen er i siporex. Bliver ikke klog på, hvilken apparatdåse der egner sig bedst? Dåsefræser?
Kan du løse det med en forhøjelsesramme?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.