T
Jeg skal fastgøre gulvreglar 45x170 i rammen til et Attefallshus.

Tænkte at fastgøre dem med vinkelbeslag samt forstærke lidt med to 90 mm søm slået fra ydersiden.

Har 42mm trallskruer liggende hjemme. Kan man fastgøre vinkelbeslagene med dem eller skal jeg købe ankarskruer?

Kan og kan... Det bliver betydeligt stærkere med ankarskruv.

/ATW

• Synes
Tovin og 1 anden
  • Laddar…
T Ejmelie sagde:
Jeg skal fastgøre gulvregler 45x170 i rammen til et Attefallshus.

Tænkte at fastgøre dem med vinkelbeslag samt forstærke lidt med to 90 mm søm slået fra ydersiden.

Har 42mm terrasse-skruer liggende hjemme. Kan man fastgøre vinkelbeslagene med dem, eller skal jeg købe ankarskruer?
Du kan bruge terrasse-skruer, og behøver derfor ikke købe ankarskruer. Men eftersom ankarskruer er snorbillige, og du alligevel vil skulle handle X antal gange til dit byggeri, er det en god idé at købe ankarskruer og bruge dem.

• Synes
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie sagde:
Jeg skal fastgøre gulvregler 45x170 i rammen til et Attefallshus.

Tænkte at fastgøre dem med vinkelbeslag samt forstærke lidt med to 90 mm søm sømmet fra ydersiden.

Har 42mm trallskruer liggende hjemme. Kan man fastgøre vinkelbeslagene med dem, eller skal jeg købe ankarskruer?
Hverken trallskruer eller 3,5” søm er passende.
vil du ”forstærke” fra ydersiden, så skruer du i en sådan her.

https://www.byggmax.se/träskruv-xl-c4-80x120-p24908

Du kan sandsynligvis også undvære vinkeljernene, hvis du skruer i to fra ydersiden.

T
GoC GoC sagde:
Varken trallskruv eller 3,5” spik är lämpliga.
vil du ”forstærke” fra ydersiden så trækker du i en sådan her.

[link]

Du kan sandsynligvis også springe over vinklen, hvis du skruer i to fra ydersiden.
To sådanne fra ydersiden er altså mere holdbart end vinklen med ankarskruv?

ClasseClas
T Ejmelie sagde:
Jeg skal fastgøre gulvreglar 45x170 i rammen til et Attefallshus.

Har 42mm terrasse skruer liggende derhjemme. Kan man fastgøre vinkelbeslagene med dem eller skal jeg købe ankarskruer?
Brug bjælkesko med ankarskruer passende.

ClasseClas
ClasseClas ClasseClas sagde:
Anvend bjælkesko med ankarskruer passende.
En anden måde er at montere en bjælkelagsregel som gulvbjælkerne hviler på.
Plantegning af plintgrundlægning med detaljer om betongplade, armeringsjern, plattjärnsbeslag og bjælkelagsregel til byggeprojekt.
Tjek også byggevejledninger. Mange gode råd findes der også. For eksempel Enkelstugan hvor billedet ovenfor kommer fra,
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8790&Doc=Broschyr
Jeg anbefaler også Træguiden. Der findes blandt andet en masse konstruktions eksempler så man behøver ikke spekulere så meget selv.
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/

• Synes
Dortmunder DAB
  • Laddar…
T
GoC GoC sagde:
Hverken terrasse-skruer eller 3,5” søm er egnede.
Vil du “forstærke” fra ydersiden, så skal du bruge en af disse.

[link]

Du kan sandsynligvis også udelade vinkejernene, hvis du skruer to fra ydersiden.
Det letteste bliver nok alligevel at bruge to ordentlige skruer fra ydersiden. Er det 8x120, der skal bruges, eller fungerer det lige så godt med 6x120?

T Ejmelie sagde:
Det letteste bliver nok alligevel at køre to ordentlige skruer fra ydersiden. Er det 8x120 som gælder da eller fungerer det lige så godt med 6x120?
Du klarer dig fint med 6x120. Det handler bare om at fastgøre reglarna. Når du får på spånet så låser nu alt. En snedker havde sat i 2 søm=klart.

• Synes
Dortmunder DAB og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.