Jeg har forsøgt at finde en skydedør, der ville passe til et opbevaringsrum under trappen. Dørens mål bliver ca. 226x86 cm.
Jeg kan lave en åbning, der er ca. 30 mm bred, hvor døren kan glide ind, deraf problemet med at finde noget, der fungerer...

Min tanke nu er, at jeg skærer en 16mm MDF-plade til og limer et 4mm tykt spejl på den. Derefter lægger jeg en aluminiums U-profil rundt som ramme, som jeg også bagefter monterer skydedørsbeslagene i, i den øverste kant...

Så spørgsmålet er, vil en U-profil fyldt med en eller anden limmasse (silikone?) holde?
Alternativt kan jeg også indsætte korte skruer, 4x15 mm, gennem aluminiumsprofilen ind i MDF-pladen.

En konstruktion, der vil fungere?

Bore hul i skiven, hvor du trykker en møtrik ind, før du sætter spejlet, så kan du køre metrisk gevind til hjulbeslaget.
Da kan du også have en møtrik i overkanten af bladet for fremtidig justering.

• Synes
anders07
  • Laddar…
Bare, det, smart. Det er faktisk M8 gevind på beslagene jeg har...

Du kan ikke forestille dig noget lettere end MDF plade?

Tja, jo, men bagsiden bliver synlig ind mod gymmet (som er inde i förrådet) så jeg tænkte bare male den hvid...

Hvilken lim kan man bruge for at lime spejl til MDF, som er hurtigt hærdende?

Hvis jeg henter spejlet (4 mm) hos glarmesteren uden emballage, får jeg det 800 kr billigere. Jeg tænkte, hvis jeg tager MDF-pladen med og limer spejlet på direkte hos glarmesteren, så har jeg jo en stabil og god emballage...

Bliver ikke 16 mm MDF plus 4 mm spejl urimeligt tungt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.