Da rustfri rækværk er så ufattelig dyre, undrer jeg mig over, om der findes nogle alternativer, der ser nogenlunde ens ud, det vil sige ser ud som "metal".

Er det for eksempel muligt at bruge almindelige firkantrør (i stål) og svejse sammen til noget og derefter male med rustbeskyttelsesfarve?

forzinket måske? De findes færdige at købe.

kallgalv på dåse og male måske virker

Aluminium er vel ikke alt for dyrt? Men det er måske den forkerte "farve". Kollegan har det på sit terrassegelænder.

Hvis man ser bort fra kravet om, at det skal ligne metal, men stadig være vedligeholdelsesfrit - er der nogen, der har flere forslag da? Jeg som bygger i sten går nogle gange og fantaserer om, at man måske kunne mure eller støbe et flot rækværk! :)

Jeg husker en reportage på Discovery om en togstation i Frankrig, hvor alt, og jeg mener alt, var lavet i beton - de havde super flotte organisk formede betonrækværk... :)

larry78 sagde:
Aluminium er vel ikke alt for dyrt? Men det måske er den forkerte "farve". Kollegan har det på sit altanrækværk.
Går det at arbejde med aluminium på egen hånd eller skal man hyre firmaer som er eksperter i det?

Afhænger af, hvad du mener med arbejde. Svejsning bør undgås, hvis man ønsker at bevare belægningen, hvis man arbejder med anodiseret aluminium.

Milkshaken
Mal med Hammerite ellers... findes i sådan nogle farver nu...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.