2,181 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Alternativer til hulbånd for at fastgøre spær og rem mod vægstolpe
Hej, jeg har været nødt til at flytte en væggregel i væggen for at få plads til et større vindue. De gamle hulbånd, der holdt sammen tagskæg/væggregel/syll, måtte jeg skære over.
Jeg indser nu, at jeg ikke kan få nye hulbånd over spær samt under syll, så mit spørgsmål er, hvad der er acceptabel erstatning for dette.
Jeg tænkte først på rigtig store vinkeljern, men så får man trækkrafter i skruernes retning på den ene side af vinkeljernet og ikke tværgående, som med hulbånd, og altså ikke lige så holdbart.
For spær: Jeg kan kun skrue fra én side, så jeg kan ikke bruge gaffelankre. Ellers måske en spærefod, eller to styk, én fra hver side af reglen?
For syll: hvad findes der tilsvarende?
Forslag modtages.
Jeg indser nu, at jeg ikke kan få nye hulbånd over spær samt under syll, så mit spørgsmål er, hvad der er acceptabel erstatning for dette.
Jeg tænkte først på rigtig store vinkeljern, men så får man trækkrafter i skruernes retning på den ene side af vinkeljernet og ikke tværgående, som med hulbånd, og altså ikke lige så holdbart.
For spær: Jeg kan kun skrue fra én side, så jeg kan ikke bruge gaffelankre. Ellers måske en spærefod, eller to styk, én fra hver side af reglen?
For syll: hvad findes der tilsvarende?
Forslag modtages.
jo, for så vidt, men holder det til en storm som vil løfte raket? Behøves vel et forband som er meget stærkt i trækkraft, eller?F fribygg sagde:
jeg kender ikke bygreglerne, havde tænkt at gøre som det var gjort før, men nu gik det jo ikke i dette tilfælde så da må jeg finde en anden tilsvarende stærk løsning.
Klik her for at svare