Jeg er i gang med at spartle huller i væggene i mit køkken. Indtil nu har jeg udelukkende brugt Cascos husfix. Visse dele af væggen har dog store dele af pudsen væk, og det vil kræve op til 1,5 cm spartel på flere kvadratmeter for at få det jævnt. Hvis jeg fylder det hele med husfix, vil det koste en del. Det slog mig, at der må findes andre alternativer til husfixen, som jeg kunne klare mig lige så godt med, men som måske ikke koster lige så meget. Overfladen skal have egenskaber, der ligner husfix, dvs. at det hæfter godt til underlaget, samt at det kan tåle at blive boret i efter at det er hærdet.
Når jeg har fået underlaget nogenlunde jævnt, vil jeg bredspartle alle vægge med sandspartel, grunde, og derefter male med den endelige overfladebehandling.
Taknemmelig for forslag til alternativer.
Når jeg har fået underlaget nogenlunde jævnt, vil jeg bredspartle alle vægge med sandspartel, grunde, og derefter male med den endelige overfladebehandling.
Taknemmelig for forslag til alternativer.
Gipsbruk eller Gypsum Naturgips
mvh plexi
mvh plexi
De gipsvarianter jeg har haft at gøre med har ikke rigtig svaret til de egenskaber, jeg er ude efter. De har været både svære at anvende og derefter ikke stærke nok til at bore i. Men de varianter du anbefaler, er måske mere cementlignende?pleximaster sagde:
Klik her for at svare