Hej.
Jeg skal lime gipsplader op i vores trappeopgang og har tidligere brugt PL600 og synes, at det har fungeret godt.
Men nu skal jeg lime ret mange plader op, og tidligere har jeg brugt en hel patron til hver plade.
Måske bruger jeg for meget lim, men jeg tør heller ikke risikere at bruge for lidt.
Findes der et billigere alternativ, som fungerer lige så godt eller bedre? PL600 koster der, hvor jeg handler, 49 kr/patron.
/ M.
Jeg skal lime gipsplader op i vores trappeopgang og har tidligere brugt PL600 og synes, at det har fungeret godt.
Men nu skal jeg lime ret mange plader op, og tidligere har jeg brugt en hel patron til hver plade.
Måske bruger jeg for meget lim, men jeg tør heller ikke risikere at bruge for lidt.
Findes der et billigere alternativ, som fungerer lige så godt eller bedre? PL600 koster der, hvor jeg handler, 49 kr/patron.
/ M.
Skiveklæber G46 fra Gyproc ?
Koster ca. 1400 spänn for 15 liter. Går åt 0,5 l ved hellimning. Er dog usikker på hvor meget man behøver at lime. Hellimning føles som overkurs (og dyrt).
Ellers virker det fremragende at lime med gipsmørtel. Koster et par hundrede for en hel sæk (som du blander op med vand). Jeg har brugt det til at lime gipsplader op på mine tapetbeklædte murstensvægge. Har nu siddet oppe i 10 år uden problemer!
Jeg er enig! Brug gipsbrug, eller er det også loftet/skråloftet, der skal gipses? Brug i så fald gipsbrug på væggene og pl600 i loftet. Flisefix burde også kunne fungere og der har du hurtigere vedhæftning. Købes jo også i 25kg sæk og koster et par hundrede.JLT sagde:
Undskyld min nysgerrighed, men hvorfor skal du lime alle pladerne? Findes der virkelig intet at skrue i?!?
Klik her for at svare
