Jeg har en hal i en udhusbygning, som er beklædt med OSB, som jeg tænkte at begynde at bruge. Man kan vel sige, at det kommer til at blive et varmt opbevaringsrum, og mine krav er, at det skal se pænt ud, være let at vedligeholde samt være lidt arbejde at færdiggøre og ikke alt for dyrt.
Det jeg har overvejet indtil nu:
- Male direkte på OSB-pladerne
- Perlespontplader, typisk disse.
- Grundmalede spånplader med fer og not, typisk Walls to paint Forestia.
Flere alternativer?
Det jeg har overvejet indtil nu:
- Male direkte på OSB-pladerne
- Perlespontplader, typisk disse.
- Grundmalede spånplader med fer og not, typisk Walls to paint Forestia.
Flere alternativer?
Jeg satte renoveringstapet på OSB og malede, desværre er tapetlim måske ikke så egnet til OSB’s glatte overflade, så det krævede lidt arbejde at få den på plads, men resultatet blev meget godt, syntes jeg, en del struktur tilbage men føltes ikke lige så billigt som malet OSB.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 399 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,399 indlæg
Jeg har malet osb i 2 rum og synes, det fungerer helt fint. I et af rummene har de tidligere ejere sømmet fugelister over samlingerne, og det giver et lidt anderledes udseende. Da jeg skulle gøre et tilstødende rum i stand, sprang jeg dem over, da det er nemmere at møblere mod væg og billigere; regn med, at der går en del maling til.
Da det er 100% subjektivt, har jeg vedhæftet to billeder af, hvordan det ser ud, så du selv kan afgøre; det går ikke at spartle på osb, så samlingerne bliver synlige.
Da det er 100% subjektivt, har jeg vedhæftet to billeder af, hvordan det ser ud, så du selv kan afgøre; det går ikke at spartle på osb, så samlingerne bliver synlige.
Det der ser jo helt okay ud, en blød fuge i samlingen måske kan fungere.
Du skriver, at det gik meget maling til, men har du nogen fornemmelse for, hvor meget? Dobbelt så meget som normalt? Der er jo mange kroge i OSB...
Du skriver, at det gik meget maling til, men har du nogen fornemmelse for, hvor meget? Dobbelt så meget som normalt? Der er jo mange kroge i OSB...
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 399 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,399 indlæg
Måske har jeg blød fugemasse i hjørnerne, og jeg tror faktisk, det ville gøre samlingerne endnu mere synlige, men jeg har ikke prøvet.
Ikke dobbelt så meget, men lidt mere end "normalt", den er også lidt tricky at male, så man måske skal regne med en ekstra omgang, før man lykkes med at dække det hele. Jeg tror, det øverste billede er to meget tykke lag rustafärg med grov rulle.
Nederste virker som mindre maling, da osb ses mere igennem, og den ikke er helt 100% dækkende.
Ikke dobbelt så meget, men lidt mere end "normalt", den er også lidt tricky at male, så man måske skal regne med en ekstra omgang, før man lykkes med at dække det hele. Jeg tror, det øverste billede er to meget tykke lag rustafärg med grov rulle.
Nederste virker som mindre maling, da osb ses mere igennem, og den ikke er helt 100% dækkende.
Klik her for at svare