evalouise evalouise sagde:
Lerklinede gavle på overetagen, det er så smukt., men lige denne væg skal regels og beklædes med Huntonisolering 14 cm, så her har jeg brugt leret i stedet for vindpapir type. Vil lægge et lille mellemrum tror jeg mellem leret og Hunton, men jeg ved ikke, om det skal være der egentligt? Tænkte, jeg kunne skære smalle strimler af Hunton Vindtæt og klemme fast i leret. Hvad tror du Bjor? skal der være et lille mellemrum?
Billedet blev for mørkt, men skal tage et nyt billede senere i denne uge

• En mørk værelse med trægulv, et vindue mod grøn udsigt og ordet "HOME" på gulvet.
  • Elsker
Huzzbutt
  • Laddar…
evalouise evalouise sagde:
Lerklinade gavlar på overetagen, det er så smukt., men netop denne væg skal regs og beklædes med Huntonisolering 14 cm, så her har jeg brugt leret i stedet for vindpapir typ. Jeg kommer til at lægge et lille mellemrum tror jeg mellem leret og Hunton, men jeg ved ikke om det egentlig er nødvendigt? Jeg tænkte, at jeg kunne skære smalle strimler af Hunton Vindtæt og klemme fast i leret. Hvad tror du Bjor? skal der være et lille mellemrum?
Nej mellemrum er ikke nødvendigt, det giver nok bare større risiko for kondens. For du mener at have et helt tomt mellemrum? Fugtigheden skal kunne vandre mellem lagene.

Så læg gulvet uden noget regelsæt direkte på leret 2-3 cm skal være tilstrækkeligt. Ellers er et andet alternativ at lave et lergulv, men så skal det være lidt tykkere lerlager, men jeg kan ikke huske, hvad der anbefales. Så linolie i det sidste lag af leret da

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.