Hej alle!
Skal bygge terrasse og har læst mig frem til forskellige dimensioner og mål. Det har resulteret i følgende skitse.
Jeg vil gerne have jeres tanker og overvejelser omkring dette.
(jeg har ikke fået med søjler på den midterste bærende linje i skitsen, hvilket selvfølgelig er tænkt med 2m mellemrum som de ydre søjler)
Dimensioner:
Bærende linjer: 45x195mm
Bjælkelag: 45x145mm
Stolper: 95x95mm
Afstand mellem bjælkelag 600mm cc
Synes det ser godt ud med hensyn til bæreevnen. Byggede i sommer med samme stolpeafstand og dimensioner, og det blev meget solidt. Anbefaler dog at overveje det 2 gange ekstra, før du sætter spaden i jorden, så alt bliver godt fra starten.
Jeg forstærkede f.eks. et hjørne, så der er mulighed for at sætte et spa der, og trak masser af tomme vp-rør for at kunne trække elektricitet til mange forskellige steder, hvor jeg kan forestille mig, at der vil være brug for el af en eller anden grund i fremtiden. Trak også en del jordrør for at kunne føre gardenaslang med vand til udekøkken på steder, hvor jeg kunne forestille mig, at et sådant kunne placeres.
Enkle, billige ting, der går hurtigt at gøre, mens man bygger, men som bliver ret besværlige at gøre, når man er færdig.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.