hej
jeg skal bygge en ny terrasse med tag, men er lidt usikker på materiale og mål. Jeg skal grave ned betonblokke og have stolper til taget, men jeg skal også indsætte glas i dette senere, så jeg vil jo ikke have stolper i vejen for glasset. Terrassen er 8x3,5 3,5 ud fra huset, og indglasningen bliver 5x3,5 på den ene side. Jeg havde tænkt at sætte tre betonblokke i forkanten til den indglasede del og sætte stolper på disse og sætte åsen til tagspærene, og så to betonblokke til for den resterende terrasse yderst, samt tre blokke i midten kun til gulvet. Så bliver det 8 blokke i alt. Ville dette være nok, og hvad skal jeg bruge for størrelse på gulvbjælkerne og tagspærene, og skal de i taget være imprægnerede? Tak for alle svar.

halløj derude findes der ingen, der har nogle gode alternativer for dette
mvh gösta

En skitse over terrassebyggeriet ville nok lette det. Når du siger, at 8 stolper er alt, hvad der behøves til 8*3,5=28kvm terrasse, bliver jeg lidt i tvivl. Vi byggede en terrasse på ca. 45 kvm, og der havde jeg ca. 25 - 30 stolper og en bærende bjælke i husfacaden, så jeg har svært ved at se, hvordan du kan klare dig med 8 stolper, som desuden skal være stabilt nok til at blive glaseret.

Jeg synes 8 plinte lyder rimeligt. Bolt en 45x170 i husvæggen og så har du to rækker plinte udenfor det. Hvis du bruger 45x170, bærer det uden problem med plinte på en afstand af 170 cm. Måske skulle du bruge 5 plinte per række, så 10 plinte i alt. Du kortler selvfølgelig.

30 plinte på 45 kvm lyder meget stabilt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.