Jeg har en altan med 2 graders hældning i dag ovenpå en garage. Nu ligger der klinker, som er håbløst glatte, sprukne osv. Jeg overvejer at lægge en træterrasse flydende ovenpå dette. Konstruktionen er ca. 20 år gammel, så jeg synes ikke, det er aktuelt at lægge hele molevitten om allerede nu. Planen er at lægge 28x120 trykimprægneret træ samt bruge det samme træ som bjælker (liggende fladt), så man har noget at skrue i.
Jeg overvejer lidt at rulle en dug ud ovenpå klinkerne for at holde det tørt i det underliggende sætlag. Dette da det konstant nu virker vådt og frostsprænger og har sig. Eller er det meget dumt med dobbelte tætningslag? Hvilken dug skal jeg rulle ud i så fald?
At lægge en dug føles unødvendigt, da du sikkert ikke vil kunne gøre det 100% tæt, og så forhindrer du det i at tørre op, hvilket kunne forværre det. (killgissar)
Læg reglerne i hældningen, så du ikke dæmmer op for vandet, og så er det bare at give den gas, det skal nok blive godt.
Jo præcis, reglarne i faldets retning selvfølgelig.
Findes der ingen dug, der er lidt halvgennemsigtig? Så de værste skybrud/snesmeltningen løber ovenpå dugen ned i tagrenden. Samtidig med at det langsomt fordamper ud under brændende varme sommerdage?
Pvcdugen som du ser ud til at have under fliserne har præcis den egenskab, diffusionsåben men vandtæt. At lægge noget tæt over dette plejer ikke at være en særlig god idé.
Jeg ville ikke have lagt noget overhovedet eller helt lavet tætninglaget om, 20 år gammel sarnafil er stadig fin, når den ligger ude på et tag, men hvordan det ser ud i dit tilfælde ved selvfølgelig ingen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.