Er ved at lægge klinker i kælderen.
Huset er fra halvfjerdserne og havde tidligere et plastgulv limet direkte på betonen.
Plastgulvene blev fjernet for to år siden, og gæt om jeg havde det sjovt med barkspade og derefter diamantslibeskive, før det blev rent :x
Uanset hvad har jeg købt 100 m2 klinker i 33x33, som venter.
Finja MSA primer er også ordnet.
Jeg havde tænkt at bruge Alfix Normalfix, da den er prisvenlig, men da jeg læste anvisningerne, ser jeg, at den ikke anbefales til fliser over 30x30. Så skal man i stedet bruge Combifix, og den er mere end dobbelt så dyr. Det var også muligt at tilsætte Flexbinderl i Normalfixen til brug på større fliser, men den findes selvfølgelig ikke her omkring.
Så spørgsmålet bliver så; bør jeg følge rådet om Combifix, eller se mig om efter en anden mulighed?
Spørgsmål 2. Fixen er plastforstærket, og jeg har set, at andre fix også er det. Men det betyder vel ikke, at den bliver for tæt til mit gamle gulv, jeg vil jo have, at det kan ånde fuldt ud?