Har lige været ude og købe stolpeholdere og kemankarmasse og tænkte begynde at bore hullerne til holderne (stolpeholdere med U profil)
Ca. 4-5 cm nede lå der et ret irriterende armeringsjern, som næppe kan bores igennem med mindre bor.
L-støtten er 80mm tyk, og jeg skal montere hegn med 70mm stolper.
Er der nogen, der har stødt på det samme problem eller som havde en smart løsning på dette, som ikke ser forfærdelig ud? ☺
Hej!
Nysgerrig, om du løste det?
Vi overvejer at lave den samme løsning med at bore og fastgøre stolpeholdere i l-støtten.
Nysgerrig på hvordan du gjorde det. Og om det var svært at bore i l-støtten?
Undskyld, at man har meget at gøre �� Min løsning blev sådan her.
Jeg købte fischer kemankermasse, som blev brugt til at fastgøre gevindstængerne i L-støtten. Ville ikke bruge ekspander med tanke på risikoen for at sprænge betonen..
Konsollerne er anskaffet på biltema.
Denne løsning var den bedste, jeg kunne komme op med.
Undskyld at man har meget at lave �� Min løsning blev sådan her.
Jeg købte fischer kemankarmasse som blev brugt til at fastgøre gevindstængerne i L støtten. Ville ikke bruge ekspansionsbolte med tanke på risikoen for at sprænge betonen...
Konsollerne er indkøbt på biltema.
Denne løsning var den bedste jeg kunne finde på. [billede][billede]
Hvis nogen anden har en god løsning, post gerne. ��
Hvor bredt har du mellem stolperne?
Jeg overvejer en lignende løsning, når jeg skal bygge hegn/indsynsbeskyttelse. Bliver dog i tvivl om, hvor holdbart det er mod vind o.lign.
Hvor bredt har du mellem stolperne?
Jeg er interesseret i en lignende løsning, når jeg skal bygge hegn/vindafskærmning. Men jeg er i tvivl om, hvor holdbart det er mod vind osv.
/Karl
Hej. Jeg var lige ude og måle. Jeg har ladet længden af L-støtterne afgøre det og bare delt det op, så det ser godt ud. Jeg havde alt fra 130 cm til 150 cm, og det er utroligt stabilt.
Hejsa. Var lige ude og måle præcis. Jeg har ladet længden på L støtterne afgøre det og bare delt det op så det ser godt ud. Havde alt fra 130cm til 150cm og det er stabilt som bare pokker.
Haha. Inte så konstigt så här års..
Tack för snabbt svar! Själv funderar jag på en sån här variant (se bild) och hoppas det kan funka. Mina L stöd stöd sitter i etage så det blir antingen 1 eller 2 meter emellan stolparna.
Fungerer nok ret godt med en sådan stolpeholder også. Tænk bare på én ting, at armeringsjernet ligger i midten af elementet, så du vil sandsynligvis skulle bore 2 nye huller til fastgørelse.
Undskyld at man har meget at lave �� Min løsning blev sådan her.
Jeg købte fischer kemisk anker masse som blev brugt til at fastgøre gevindstængerne i L-støtten. Ville ikke bruge ekspansionsbolte på grund af risikoen for at sprænge betonen.
Konsollerne er købt på biltema.
Denne løsning var den bedste jeg kunne komme på. [billede][billede]
Hvis nogen anden har en god løsning, post gerne. ��
Hej. Vi skal også opsætte hegn på L-støtte. Har din løsning fungeret godt?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.