Det hviler på betonen, men brædderne klemmes fast med hjælp af pindbolt gennem, har fået eftertrække nogen gang!
Rigtig godt!
Det føles som en løsning for os. jeg vil virkelig ikke bore i betonen, føles lidt risky.
Så en bolt der går fra Hstøtterne og igennem stolpen?
Kan starte med at vise, hvordan det ser ud ved en togstation, som jeg plejer at passere (billedet er taget gennem togvinduet)
Ser ud til at være en stabil løsning til et højere plankeværk.
Derefter kan jeg vise, hvordan jeg har løst det selv. Jeg har kun bygget et lavere hegn, 60-90 cm, som er til for at forhindre, at nogen falder ind i naboens have. Ville ikke bygge højere eller tættere, så naboen skulle bo bag et plankeværk, da den synlige del / højdeforskellen er op til en meter.
Jeg turde ikke bore så tæt på kanten og ville slippe for at bore færre huller end @Fredrik86 gjorde. Stolpeskoene bliver drejet 90 grader i forhold til belastningen med de stolpesko, han valgte. Måske har det ikke så stor betydning for et hegn, men bygger man et højere plankeværk, bør man tænke på det.
Jeg brugte U-sko og borede et hul. Tjekkede med Benders, hvis L-støtte jeg har, og armeringen begynder 20 cm nede i disse. For at undgå at ramme armeringen borede jeg kun 15 cm. Jeg ville ikke have, at stolpeskoene skulle stikke for meget op, så jeg kappede dem til at passe.
Fastsatte derefter stolpeskoen med ankermasse og derefter stolpen med WAF skrue.
Synes det blev godt.
Siger ikke, at det ene er bedre end det andet, men ville bare vise et alternativ.
Kan begynde med at vise, hvordan det ser ud ved en togstation, som jeg plejer at passere (billedet er taget gennem togvinduet)
[billede]
Synes at være en stabil løsning til et højere plank.
Derefter kan jeg vise, hvordan jeg har løst det selv. Jeg har kun bygget et lavere hegn, 60-90 cm, som er for at forhindre, at nogen falder ind i naboens have. Ville ikke bygge højere eller tættere for at undgå, at naboen skulle bo med et plank, da den synlige del / højdeforskellen er op til en meter.
Jeg turde ikke bore så tæt på kanten og ville slippe for at bore færre antal huller, end hvad @Fredrik86 har gjort. Støttebenene bliver derefter drejet 90 grader mod lasten med de stolpesko, han har valgt. Det har måske ikke så stor betydning for et hegn, men bygger man et højere plank, bør man tænke på det.
Jeg brugte U-sko og borede et hul. Tjekkede med Benders, hvis L-støtte jeg har, og armeringen begynder 20 cm ned på disse. For ikke at ramme armeringen borede jeg kun 15 cm. Ville ikke have, at stolpeskoene skulle stikke for meget op, så jeg kappede dem for at passe.
[billede]
satte derefter stolpeskoen fast med ankermasse og derefter stolpen med WAF skrue.
[billede]
Synes det blev godt.
Siger ikke, at det ene er bedre end det andet, men ville blot vise alternative løsninger.
Ser fint ud, så havde vi tænkt at gøre, men da vi skal have højt hegn, ca. 170 cm, om ikke højere, så tror jeg, denne løsning bliver dårlig for vores del.
Vi har også overvejet at støbe i hullerne mellem L-støtterne, vi har NOT - NOT og sætte en sådan stolpesko som du har sat, men har fået at vide, at det ikke bliver godt. (af en eller anden grund satte entreprenøren ikke NOT-FJÄDER)
Har nogen erfaring med at støbe stolpesko fast i NOT-NOT mellemrummet?
Skal du lave et sådant højt plank, som også kan fungere som vindfang, så ville jeg satse på varianten fra jernbanestationen i mit indlæg ovenfor. Jeg tror ikke, du skal være bange for at bore i L-støtterne. Lej bare det rigtige udstyr, så går det hurtigt og nemt.
Hvor lange L-støtter har du? Hvis du virkelig vil støbe i not-not, så husk at afstanden mellem stolperne ikke bliver for stor. Vælger du en anden løsning, kan du tilpasse afstanden mellem stolperne, men med not-not er du bundet.
Hvis du skal lave et så højt plank, der også kan blive vindfang, ville jeg satse på varianten fra jernbanestationen i mit indlæg ovenfor. Jeg tror ikke, du skal være bange for at bore i L-støtterne. Lej bare det rigtige udstyr, så går det hurtigt og nemt.
Hvor lange L-støtter har du? Hvis du virkelig vil støbe i not-not, skal du tænke på, at det ikke bliver for langt mellem stolperne. Vælger du en anden løsning, kan du tilpasse afstanden mellem stolperne, men med not-not er du låst.
Ja præcis, vi har overvejet den løsning ved togstationen, som du vedhæftede billede af. Hvordan ved man, hvor armeringen går i blokkene?
Skal du lave et så højt plank, som også kan blive et vindfang, ville jeg satse på varianten fra jernbanestationen i mit indlæg ovenfor. Jeg tror ikke, du skal være bange for at bore i L-støtterne. Lej bare det rigtige udstyr, så går det hurtigt og nemt.
Hvor lange L-støtter har du? Hvis du virkelig vil støbe i not-not, så vær opmærksom på, at der ikke bliver for stor afstand mellem stolperne. Vælger du en anden løsning, kan du tilpasse afstanden mellem stolperne, men med not-not er du låst.
Så undrer jeg, bruger man to fladjern og bolt igennem? Eller er det nok med et fladjern på ydersiden? Og slå bolten lidt ind i blokken og ikke igennem?
Hej. Vi ska också sätta staket på L-stöd. HAr din lösning funkar bra?
Den har fungeret kanon. Sidder stabilt og det er ikke engang muligt at se, at hegnet svajer ved de kraftigste storme.
Er meget tilfreds med løsningen. Nu 3 år senere ser holderen sådan ud. Kan også nævne, at jeg koldgalvaniserede dem udenpå efter stolperne blev monteret og boltene var strammet.
Den har fungeret kanon. Sidder stabilt og det kan ikke engang ses at stakittet svajer ved de kraftigste storme.
Er meget tilfreds med løsningen. Nu 3 år senere ser holderen sådan ud. Kan også nævne at jeg koldgalvaniserede dem udvendigt efter stolperne blev monteret og boltene var spændt. [billede]
Ser rigtig fint ud.
Hvor højt er stakittet? Vi skal h have det ret højt (mindst 170 cm), ved ikke om den løsning virker.
Hvor højt er hegnet? Vi skal have det ret højt (mindst 170 cm), ved ikke om den løsning fungerer.
Hvor lange bolte slog du ned?
110/180cm. kan måle præcist i aften.
Hvis du mener gevindstængerne i lstøtten, så er de ca. 15 cm ned, hvis jeg ikke husker forkert.
Husk bare at blæse hullerne rene, inden I trykker kemankarmassen i, hvis I har tænkt jer at gøre det ☺️
Det var virkelig højt. Du må gerne forklare nærmere, hvordan du har gjort det, har du noget minde? Typ trin for trin? Vi skal cirka så højt også, og jeg har været bange for, at det bliver for svagt.
Vi har købt pladestål og vil bruge betonskruer i stedet for at bolte direkte igennem. Spørgsmålet er nu; hvor lange pladestål skal vi sætte, dvs. hvor langt ned på betonen samt hvor højt op på stolpen?
Hegnet vil være ca. 180 cm højt og have en fastgøring på grunden ca. 2 meter ind på grunden og parallelt med stolperne på L-støtten. (skal være tag over et udekøkken). Derefter fortsætter hegnet over L-støtterne, men lavere, 90 cm højt. Der skal vi bruge 50 cm lange stænger, ca. 40 cm ned på betonen samt ca. 10 cm op på stolpen tror vi er tilstrækkeligt. Hvad tror I?
Kan begynde med at vise, hvordan det ser ud ved en togstation, som jeg plejer at passere (billedet er taget gennem togvinduet)
[billede]
Ser ud til at være en stabil løsning til et højere plankeværk.
Derefter kan jeg vise, hvordan jeg har løst det selv. Jeg har kun bygget et lavere hegn, 60-90 cm, som er til for at forhindre, at nogen falder ind i naboens have. Jeg ville ikke bygge højere eller tættere, for at naboen ikke skulle bo med et plankeværk, da den synlige del/højde forskel er op til en meter.
Jeg turde ikke bore så tæt på kanten og ville slippe for at bore færre antal huller end hvad @Fredrik86 har gjort. Så bliver stolpeskuddene drejet 90 grader mod lasten med de stolpesko han har valgt. Måske har det ikke så stor betydning for et hegn, men bygger man noget højere plankeværk, skal man tænke på det.
Jeg brugte U-sko og borede et hul. Tjekkede med Benders, hvis L-støtte jeg har, og armeringen starter 20 cm ned på disse. For ikke at ramme armeringen borede jeg kun 15 cm. Jeg ville ikke have, at stolpeskoene skulle stikke op for meget, så jeg kappede dem for at passe.
[billede]
satte derefter stolpeskoen fast med ankermasse og derefter stolpen med WAF skrue.
[billede]
Synes det blev godt.
Siger ikke, at det ene er bedre end det andet, men ville bare vise et alternativ.
Hvilken ankermasse brugte du?
Man skal købe en sådan som tryk-pistol eller hvad den hed…
Ja, du skal have en fugepistol, men en manuel til 50 kr er tilstrækkelig. Jeg modificerede vores cykelpumpe med et ekstra stykke slange for at blæse borehullerne ud og klippede en gammel flaskebørste til for at passe til diameteren. Ville ikke købe specialværktøj, da jeg sandsynligvis ikke vil gøre noget lignende igen.
Den har fungeret kanon. Sidder stabilt, og det er ikke engang muligt at se, at hegnet svajer ved de kraftigste storme.
Er meget tilfreds med løsningen. Nu 3 år senere ser holderen sådan ud. Kan også nævne, at jeg koldgalvaniserede dem udenpå efter stolperne blev monteret og boltene var spændt. [billede]
Mange år siden du gjorde dette nu, men jeg tænkte i weekenden at efterligne din metode.
Det kedelige er, at jeg nok skal sætte 26 holdere, altså ca. 100 huller på min 32m lange mur
Husker du om du brugte M8 eller M10 gevindstang. Jeg tænkte at bruge M8, da jeg bilder mig ind, at m10 kommer lidt for tæt på kanten. Men måske bekymrer jeg mig unødvendigt...
Så kan jeg vise hvordan jeg har løst det selv. Jeg har kun bygget et lavere hegn, 60-90 cm, som er til for at forhindre, at nogen falder ind i naboens have. Ville ikke bygge højere eller tættere for ikke at naboen skulle bo med et plank, da den synlige del / højdeforskel er op til en meter.
Jeg turde ikke bore så tæt på kanten og ville slippe med at bore færre antal huller end hvad @Fredrik86 har gjort. Stolpeskud bliver drejet 90 grader mod lasten med de stolpesko som han har valgt. Det har måske ikke så stor betydning på et hegn, men bygger man nogen højere plank, så bør man tænke på det.
Jeg brugte U-sko og borede et hul. Tjekkede med Benders hvis L-støtte jeg har og armeringen begynder 20 cm ned på disse. For ikke at ramme armeringen borede jeg kun 15 cm. Ville ikke at stolpeskoene skulle stikke for meget op, så jeg skar disse til for at passe.
[billede]
Satte derefter fast stolpeskoen med ankermasse og derefter stolpen med WAF skrue.
[billede]
Synes det blev godt.
Siger ikke at det ene er bedre end det andet men ville bare vise et alternativ.
Længe siden du gjorde dette, men hvordan blev resultatet? Svajende eller stabilt?
Hvor langt har du mellem stolperne, ser ud som du har 28x45 som ribber? Vil ikke at de skal hænge ned i midten.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.