35,582 læst ·
47 svar
36k læst
47 svar
Akustikpanel købt på Bauhaus
Min lugtede også kraftigt, så jeg havde dem ude et døgn, inden jeg bar dem ind. Efter et par uger liggende på gulvet kunne jeg ikke lugte noget. Nu skruede jeg dem op i weekenden og supplerede med en ny, den nye lugtede lige som de andre gjorde i starten. Får se, når jeg kommer der næste gang, om lugten er forsvundet (fritidshuset).
Lys/ubehandlet eg, men jeg er sikker på, at det er lydabsorbenten, der lugter.
Lys/ubehandlet eg, men jeg er sikker på, at det er lydabsorbenten, der lugter.
Med 100% sikkerhed er det tæppet, der tiltrækker lugten, hvad det skyldes, ved jeg ikke. Tænker at i de tilfælde, hvor man har "smoked" (røget) variant af panelet, så absorberer tæppet røglugt fra trælamellerne, i de øvrige tilfælde så måske har de været opbevaret i samme rum som de røgede.
De angiver på deres hjemmeside, at produktet kan lugte stærkt af "træ" de første uger. Hvis man har valgt en speciel behandling, kan det sikkert påvirke. Alternativet er at demontere det og opbevare det et stykke tid et andet sted, før man monterer det igen. Jeg ville ringe til Fibrotech og høre.
I øvrigt, hvor godt fungerer disse akustikplader, de har ingen målinger på deres hjemmeside? Materialet ser ud til kun at være 2 cm PET uden afstand fra væggen. Stavene regnes som hårdt materiale, dvs. de absorberer intet, og de ser ud til at dække mere end 50% af overfladen. De kan sikkert bryde lyden lidt op med tanke på designet, men det virker som om akustikevnen er blevet prioriteret ned til fordel for udseendet her?
Har selv nogle store akustikplader af PET, men de er 70 mm tykke, plus at man skal have 20-30 mm fri plads bagved.
I øvrigt, hvor godt fungerer disse akustikplader, de har ingen målinger på deres hjemmeside? Materialet ser ud til kun at være 2 cm PET uden afstand fra væggen. Stavene regnes som hårdt materiale, dvs. de absorberer intet, og de ser ud til at dække mere end 50% af overfladen. De kan sikkert bryde lyden lidt op med tanke på designet, men det virker som om akustikevnen er blevet prioriteret ned til fordel for udseendet her?
Har selv nogle store akustikplader af PET, men de er 70 mm tykke, plus at man skal have 20-30 mm fri plads bagved.
Udover at de kan lugte, er I tilfredse med deres funktion?
kaked08 sagde:
Jeg har bemærket nu, at vi har købt panelet i to omgange, og det er faktisk kun den første omgang der lugter. Sætter man næsen mod den anden, så dufter den snarere lidt frisk byggemateriale-nyt. Jeg vender tilbage til kundeservice om dette og ser, hvad de har at sige. Træls er jo at fræse nye plader ind på plads igen, hvis de nu skal byttes..
kaked08 sagde:
Jeg har bemærket nu, at vi har købt panelet i to omgange, og det er faktisk kun den første omgang der lugter. Sætter man næsen mod den anden, så dufter den snarere lidt frisk byggemateriale-nyt. Jeg vender tilbage til kundeservice om dette og ser, hvad de har at sige. Træls er jo at fræse nye plader ind på plads igen, hvis de nu skal byttes..
Hahaha, skal smoked oak ikke lugte af røg!?! (vits)MrJay sagde:
Det er ikke altid farven, der er eftertragtet. Har hørt, at der findes duft-akustikpanel, noget der er begyndt at blive trendy. Findes bl.a. med duft af røgelse/myrra.Z z_bumbi sagde:
Håber det gav svar på dit spørgsmål!
Mvh,
Hans på VV-Sörmland
Jeg tror TS ville vide, om det var en duft historie de har købt, og det handler altså stadigvæk kun om et navn og ikke om at produktet på nogen måde er blevet røget.Viltvårdarna Sörmland sagde:
Jeg har monteret Fibrotech lys eg på væggen i hele min trappe, ingen lugt hverken tidligere eller nu. Jeg stiller mig dog tvivlende over for kvaliteten, det koster en del og fineroverfladen er ekstremt tynd. (Meget var itu ved levering og måtte erstattes, og jeg fandt mærkelige samlinger på fineren) Skruerne som anbefales er også svære at skrue i uden at beskadige panelet da hovederne er store. Jeg blev selv træt af det og sprayede sorte montageskruer i stedet for. Panelet er dog superflot, men jeg tør ikke montere det andre steder, undtagen muligvis i loftet. Bange for at det bliver beskadiget bare man slipper en fis i nærheden.... Er der nogen der ved om dette panel findes med bedre kvalitet? Er Wood On Wall det samme eller bedre? Prisen synes at være noget dyrere.
Hej igen! (trådlyft delux)
I som har opsat akustikpaneler som disse, bemærker I nogen forskel i lyd/eko, eller er de kun opsat til dekorativt formål
I som har opsat akustikpaneler som disse, bemærker I nogen forskel i lyd/eko, eller er de kun opsat til dekorativt formål
