Hej vi har lavet en fondvæg i vores soveværelse af Akustikpanel fra Bauhaus (Fibrotech) i valnød.
Efter et stykke tid begynder det at lugte kraftigt fra væggen som brændt røg..
Vi sover altid med åbent vindue, så der er god ventilation.
Vi er så tilfredse med udseendet, men lugten er stærk, så vi låner en ozonair for at fjerne lugten, men den forsvinder ikke.
Vi kontakter Bauhaus, som siger, at I skal ventilere, selvom vi beskriver, at vi har sovet med åbent vindue og brugt ozon air.
Der er ifølge dem intet galt med produktet.
Vi kontakter dem igen, og de nægter fejl, men vi påtaler det igen, og så siger de, at vi skal tage væggen ned og komme ind med den…
Er der flere af jer derude, der har haft problemer med lugt fra disse?
Skal vi nu tage væggen ned, som tog en dag at sætte op, for måske at få en ny?
Hvis der nu ikke er fejl på dem, hvad siger så, at den næste ikke lugter?
Og hvem står for omkostninger frem og tilbage til varehuset og for at sætte den op igen?
 
Har rummet blevet røgsaneret nogen gang?
 
Nej nyrenoveret og malet men som sagt kørt ozon air for at forsøge at slippe af med lugten på panelet
 
Jeg har i alt 12 stk. "AKUSTIKPANEL FIBROTECH BASIC GRÅ EGE" i stuen siden for et par måneder siden. Meget tilfreds med funktionen og udseendet. Kan ikke lugte noget som helst fra disse, kan det ikke være en anden kilde til lugten?
 
Har også sat dem op i stuen. I valnød.

En af plankerne havde lidt skimmel, man ser det på den sortmalede del på siden af ribben. Men den del som havde skimmel blev en spildbit. I øvrigt har de duftet ret godt.
 
Tekniker Tekniker sagde:
Har også sat disse op i stuen. I valnød.

En af plankerne havde lidt skimmel, man ser det på det sortmalede på siden af ribben. Men den del, der havde skimmel, blev spildstykke. I øvrigt har de lugtet ret godt.
 
  • Synes
arktos
  • Laddar…
Ja i begyndelsen lugtede de bare nyt nu lugter de som om de har stået i et røgfyldt rum …
 
Jeg har panel (lys eg) i et rum, og der er en utrolig stærk lugt fra dem stadig efter 2 uger. Vi lufter ud og afventer.
 
P
Jeg ved intet om pladerne i sig, men har måttet udskifte nogle 1000 kvadratmeter undertag på grund af den samme type lugt. Det skyldtes bindemidlet i glasulden, en organisk lim, der havde erstattet petroleumprodukterne. Kan det være noget lignende i dine paneler?

De undertage blev især ramt, når luftfugtigheden og temperaturen steg.
 
Jeg har også panelet hjemme uden lugt
 
Scouten sagde:
Jeg kan intet om skiverne i sig, men har måtte udskifte nogle 1000 kvadratmeter undertag på grund af samme type lugt. Det skyldtes bindemidlet i glasulden, et organisk lim, som erstattede petroleumsprodukterne. Kan det være noget lignende i dine paneler?

De undertage blev især ramt, når luftfugtigheden og temperaturen steg.
Et point der, at åbne vinduer måske giver tilstrækkelig fugtindhold, så glasulden absorberer og lugter?
 
S Smulan74 sagde:
Nej nyrenoverat och målat men som sagt kört ozon air för att försöka bli av med lukten på panelen
Trist det som sker men ozonair fjerner bare lugten i luften (hvilket sikkert fungerer godt) men den gør intet ved kilden, hvad den nu er. Kilden tilfører ny lugt så snart ozonair er væk... Bor I i lejlighed? Kan lugten komme fra naboer? Ikke kun via vinduer og ventilation, men måske via etagedæk mm. Nytt eller gammelt hus? Selv hvis lejligheden er renoveret kan den godt være røgskadet af tidligere ejere, og som nu forstærkes med jeres nye panel.
 
  • Synes
Jodenmarck
  • Laddar…
P
FreQa FreQa sagde:
En poäng där at åbne vinduer måske giver tilstrækkeligt med fugtindhold, så glasullen tager det op og lugter?
Det skal ikke ske, det var en fejlagtig proces i fremstillingen, vi fik alt udskiftet på garantien, så hvis det kan være grunden, så skal det skiftes ud.

du har ingen restbit tilbage, som du kan dampe lidt med dampstrygejern, så burde lugten komme direkte.
 
  • Synes
FreQa
  • Laddar…
Ullhund Ullhund sagde:
Jeg har også panelet hjemme uden lugt
Jeg har bemærket nu, at vi købte panelet i to omgange, og det er faktisk kun den første omgang, der lugter. Sætter man næsen mod den anden, så dufter den snarere lidt friskt byggematerialeny. Jeg vender tilbage til kundeservice om dette og ser, hvad de har at sige. Det irriterende er jo at fræse nye plader på plads igen, hvis de nu skal byttes...
 
Vi satte Fibrotech smoked oak op i slutningen af sommeren, og det tog nok tre uger trods god ventilation, før duften forsvandt helt desværre
 
  • Synes
kaked08
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.