Har en kamin Lucy 16kW som skal beklædes med kalciumsilikatplader. Den bliver indklædt hele vejen op til loftet. Tænkte derefter at beklæde indklædningen med en type akustikpanel som wood on wall eller lignende, der er populært lige nu. Men jeg spekulerede lige på, om der er direkte regler, der siger noget om brandkrav til overfladen på indklædningen udvendigt. Vi vil selvfølgelig have gnistbeskyttelse i form af klinkerfliser på gulvet. Men ved ikke om der er andre regler omkring dette. I så fald taknemmelig, hvis nogen kan pege på noget.
Tjek med Fibrotech. De har styr på det!
Intet svar på spørgsmålet og I er forhåbentlig allerede færdige med installationen men hvordan fastgør I pladerne? Er det muret eller regnet? Spørger da jeg også har en Lucy 16kW, der skal bygges ind.N NaNda sagde:Har en kamin Lucy 16kW som skal klædes ind med kalciumsilikatplader. Den bliver indklædt hele vejen op til loftet. Tænkte så at beklæde indklædningen med en type akustikpanel som wood on wall eller lignende, som er populær lige nu. Men funderede lige over, om der findes direkte regler, der siger noget om brandkrav til overfladen på indklædningen udvendigt. Vi vil selvfølgelig have gnistbeskyttelse i form af klinkerfliser på gulvet. Men ved ikke om der findes andre regler omkring dette. I så fald taknemmelig hvis nogen kan pege på noget.
Pladerne fastgøres med skruer, der kan tåle varme. Jeg kan ikke huske den præcise betegnelse, men sorte og plåtreglar. Pladerne blev derefter limet sammen med lim, der blev købt sammen med kalciumsilikatpladerne. De er i sig selv selvbærende, stålkonstruktionen var på plads for at stabilisere, mens alt hærder.1 14589111 sagde:
Klik her for at svare