7,046 læst ·
36 svar
7k læst
36 svar
Afveksling 10 meter med en søjle i midten?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Nej, en sektions tegning er en gennemskæring gennem hele huset, som også viser spær. Derimod stemmer tegningen over bundpladen ikke med tegningen over stueetagen. Noget er der galt.
Stemmer ikke tegningen?J justusandersson sagde:
Det er vel bare at den tegningen viser forstærkningerne under alle vertikale indervægge?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det ville have været godt, hvis alle tegningerne havde været med fra starten. Ydertaket understøttes altså af en nockbalk. Denne nockbalk hviler sandsynligvis på tværgående skillevægge allerede på overetagen. Hvordan dette er udført mere præcist fremgår ikke. Det betyder, at visse af de "vertikale" skillevægge samt hjertvæggen og bjælker i bjælkelaget er bærende. Det er svært at komme videre uden at kunne besigtige konstruktionen på stedet. Tegningen af stueetagen og den over bundpladen stemmer ikke overens på alle punkter.
J justusandersson sagde:Det ville have været godt, om alle tegningerne havde været med fra starten. Ydertækket støttes altså af en rygbjælke. Denne rygbjælke hviler antageligt på tværgående skillevægge allerede på overetagen. Hvordan dette er udført mere præcist, fremgår ikke. Det betyder, at visse af de "vertikale" skillevægge samt hovedvæggen og bjælker i bjælkelaget er bærende. Det er svært at komme videre uden at kunne besigtige konstruktionen på stedet. Tegningen på stueetagen og den over bundpladen stemmer ikke overens på alle punkter.

J justusandersson sagde:Det ville have været godt, om alle tegningerne havde været med fra starten. Ydertækket støttes altså af en rygbjælke. Denne rygbjælke hviler antageligt på tværgående skillevægge allerede på overetagen. Hvordan dette er udført mere præcist, fremgår ikke. Det betyder, at visse af de "vertikale" skillevægge samt hovedvæggen og bjælker i bjælkelaget er bærende. Det er svært at komme videre uden at kunne besigtige konstruktionen på stedet. Tegningen på stueetagen og den over bundpladen stemmer ikke overens på alle punkter.
Absolut er dette noget jeg skal gøre hvis vi vælger at gå videre med dette, lige nu forsøger jeg bare at danne mig et indtryk af hvad det er for en størrelse på projektet og hvad en tænkt pris og tid kan ende på.Anna_H sagde:
Jeg vil ikke hyre en konstruktør som måske tager 10000 kr for dette for derefter at indse, at det bliver alt for meget arbejde og penge, eller at der ikke engang er mulighed for at løse det.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Taksäkerhet Monier 10 meter Jönåker nockräcke takfotrräcke - Jönköping
Säljes, Uthyres & Skänkes -
100 meter Jordkabel, på mark till 2000W - mm2?
El -
Hur strömförsörja ett skjul till får typ 100 meter från accesspunkt
Övrigt Off Topic -
Hur många Thuja brabant behövs för 10 meter?
Trädgård allmänt -
Gardena R100Li stannar efter en meter
Robotgräsklippare