Hej!
sådan her ser mit byggeri af en mindre hytte ud:
7m lang, 5m bred, taghældning 22 grader. Der vil blive lagt 17mm råspont på taget.
i og med at jeg bruger råspont, så antager jeg, at taget ikke behøver afstivning?
rent hypotetisk kan glidning ske i not/spont og derefter kunne få taget til at kollapse, men så vidt jeg kan se, så bruger man ikke /behøves det ikke afstivning/krydsstag fra kip til rem, hvis man lægger råspont?
mvh Henke
sådan her ser mit byggeri af en mindre hytte ud:
7m lang, 5m bred, taghældning 22 grader. Der vil blive lagt 17mm råspont på taget.
i og med at jeg bruger råspont, så antager jeg, at taget ikke behøver afstivning?
rent hypotetisk kan glidning ske i not/spont og derefter kunne få taget til at kollapse, men så vidt jeg kan se, så bruger man ikke /behøves det ikke afstivning/krydsstag fra kip til rem, hvis man lægger råspont?
mvh Henke
Selvom vi fik at vide af en bekendt, at i de nye bygningsregler (som kommer eller er kommet?) så er vindkryds stadig nødvendige. I Tyskland har det været sådan længe. Nye tider, nyt vejr, nye regler. Vi satte et kryds på hver side. Unødvendigt - måske. Enkelt - ja.
og dette gøres nemmest ved at fastgøre en lang 21*95 på indersiden af tagspær fra først tagspærets bund ved hanebåndet og derefter strække den til kippen på den længst væk/så langt brættet når?
eller findes der simplere måder?
mvh Henke
eller findes der simplere måder?
mvh Henke
Klik her for at svare