Hej,
har anskaffet Uponor evalPEX 12mm for at lægges i skinner og derefter indstøbes for derefter at få klinker på. Har en el-Push12, der skal erstatte en gammel pladeradiator i køkkenet, som er på 15 kvm. Har lige fjernet det sort-hvide rutede linoleumsgulv. Jeg fjernede også en ret tynd masonitplade (4-5 mm) og en form for lumppapir.
Det, der er tilbage som gulv, er endnu en tynd masonitplade, der ligger på en slags trægulv, jeg fjernede et lille stykke masonit, og træet nedenunder ser ud som fyr ca. 25 mm, og jeg må vel sige, at gulvet ikke er helt formstabilt. 2/3 har dette trægulv (udgravet men ikke opvarmet bjerg/kælderområde under) og 1/3 har beton/flydespartel (plade på jord? i hvert fald ingen kælder under).
På betongulvet lå en ca. 1,2m x 4m lang og tynd "el-måtte" under linoleumsmattan for at det ikke skulle være iskoldt lige der. Mine spørgsmål er: Jeg skal vel forstærke gulvet, inden det spartles?, Lægger jeg også over betonen for at undgå niveauforskel?, Type af plade Minerit, gips? Skal jeg lægge en slags "spærre" eller åndbar plade over betonen? Vil bygge så lidt som muligt i højden. Har jordvarme. Utroligt taknemmelig for svar! /Uvis