Skal begynde at lave regler for indervæggene i hytten og skal have liggende panel på 95% af alle vægge.

Er det nok med cc60 mellem reglerne, når panelet er 14mm tykt? Vil bruge kortlinger hvor fx tv'en skal sidde. (hvis vi kommer på at den skal være på væggen og ikke tv-bænk)

/K

Du bør have cc60 og derefter et skivemateriale typ OSB og så panelet. At kun have 14mm panel er for dårligt.

Hvorfor sku det ikke være nok med bare panel? Aldrig hørt at man sku sætte osb bag panel...

En af årsagerne til, at vi skal sætte netop panel, er for at undgå plader på væggene. Synes selv at 60cc burde række + kortlæg da. Men ville lige høre her først så man ikke gør sig helt bort.

/K

Det går fremragende uden skiver bagved men mere end cc60 ville jeg ikke have

Spørgsmålet er eg burde vi have 45cc eller endda 30cc bagved? Rækker 60 har jeg helst det så slipper vi for at opbygge ydervæggene endnu mere. Er 60cc der i dag.

/K

Cc60 er nok, især hvis I allerede har det næsten færdigregulert, som jeg forstod det. Bare kør på!

Jeg tænkte mest i forstivende øjemed, panelet stabiliserer jo ikke noget nævneværdigt. Men jeg kan tage fejl.

Ydervægge reglet 60cc vil helst ikke smide flere reglar ind. Indervæggene skal op nu i påsken. Måske skulle tage 45cc til soveværelsesvæggene? Toan og fyrerum bliver 30cc og plader på væggene.

/K

Kør med 60 overalt, så bliver det nemmere! Å det holder garanteret!

S
tænk på at male panelen før den sættes op. hvis I skal male den

Suverænt, så kører vi med 60cc.

Vi kommer til at køre med moelvens dækhvidmalede panel for at spare lidt tid. En hytte på 97kvm vil jeg ikke stå og male panel i, da bliver vi aldrig færdige. 😜

Tak for alle svarene i tråden. 😃

S
Savanna sagde:
Suverænt da kører vi med 60cc.

Vi vil køre med moelvens dækhvidmalede panel for at spare lidt tid. En hytte på 97 kvm vil jeg ikke stå og male panel i, da bliver vi aldrig færdige. 

Tak for alle svar i tråden. 
finns många som målat samme mængde :thumbup:

Skulle ikke engang male et rum på 10 kvm. 😜 Stor ros til dem, der gør det. 😃

Kun jeg og karlen bygger og kun i weekenderne, da hytten er 30 mil væk. Så det føles ret godt at have en grund til at købe færdigmalet panel, så vi slipper for at male.
😃 Desuden har vi pruttet prisen godt ned, så det bliver ikke så dyrt.

• Synes
1
  • Laddar…
Satser på et nyt spørgsmål her...

På loftet skal vi have spånplade eller OSB-plade samt gips på væggene. Kan jeg sætte pladerne direkte på selve støttebenene, eller skal jeg lave et skelet til dem? Vi har 60cc mellem støttebenene/spær. Skal ind til byen i dag og købe træ. Det ville være økonomisk godt, hvis vi kunne undgå at lave et skelet til væggene. Tanken var ellers 3 liggende 28*70 (gles) på støttebenene og så pladerne på det.

Kan f.eks. elektrikeren trække elrør bag støttebenene, for det er nok ikke godt at bore i dem, da de indgår i spæret og har en beregnet holdbarhed.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.