bare ladet det ligge, kan bevæge sig lidt men det er bare naturligt, jeg ville have tjekket så intet kan "knirke" når det bevæger sig. men det ser ud som plastdistanser så du har nok god både fugt og knirken sikring med den løsning. Gætter du har tænkt at have luftspalte bagved fodpanelet også.

leby sagde:
bare ladet det ligge, kan bevæge sig lidt men det er bare naturligt, jeg ville have tjekket at intet kan "knirke" når det bevæger sig. men det ser ud som plastholdere, så du har nok både fugt og knirke sikring med den løsning. Gætter du har tænkt på at have en luftspalte bag gulvsokklen også.
Tak!
Ingen luftspalte bag gulvlisten. For at gulvventilationen skal fungere optimalt, skal luftspalten under det opregulerede gulv være "en tæt kasse" som Nivell beskriver det. Luften, som skal trækkes ned under gulvet, så rummet ventileres trækkes fra to ventiler på den anden side af rummet fra gulvventilationskanalen.

http://www.nivellsystem.se/sv/priva...ng_ventilation/tathet_en_viktig_funktion.html

Fæstede du tværreglerne med vinkeljern mod gulvet, som du skrev, at du tænkte på, eller sprang du over det? Og som jeg forstod det, sidder kun palleningsbrikkerne fast i reglerne og ikke i betongulvet?

Jeg står nemlig over for en lignende indgriben og tænkte høre, om du har følt, at du burde have gjort noget anderledes.

N Krigarleif sagde:
Fastgjorde du tværreglerne med vinkelbeslag mod gulvet som du skrev, at du tænkte eller sprang du over det? Og som jeg forstod det, sidder kun opklodsningsbrikkerne fast i reglerne og ikke i betongulvet?

Står nemlig over for en lignende indgreb og tænkte høre om du har følt at du burde have gjort noget anderledes.
Jeg fastgjorde kraftige vinkelbeslag i reglerne fastgjort med sømplug i betongulvet. Satte vinkelbeslagene så at gulvet i princippet kunne klare sig alene med vinkelbeslagene uden opklodsningsbrikker. Meget sele og livrem. Opklodsningsbrikkerne sidder kun fast i reglerne, ikke gulvet.

Tak for svar, satte du 2 stk vinkeljern på modsatte side af reglen eller hvert andet på hver sin side af reglen, og omtrent hvilken afstand?

Så også at du havde en tråd om opbevaring af reglerne, havde tænkt at bruge 45x95 også jeg og undrer om du havde problemer med at de slog sig, kommer til at skulle have dem liggende nogle få dage.

N Krigarleif sagde:
Tak for svar, satte du 2 stk. vinkeljern på modsatte sider af reglen eller hver anden på hver sin side af reglen, og omtrent hvilken afstand?

Så også at du havde en tråd om opbevaring af reglerne, havde tænkt at bruge 45x95 også jeg og undrer om du havde problemer med at de slog sig, kommer til at skulle have dem liggende nogle få dage.
Åh, det kan jeg ikke huske, desværre. Men jeg mener, at jeg satte dem med en meters mellemrum i alle retninger.

Jeg opbevarede reglerne i en uges tid inden brug, måske to. Tog spændebånd og bandt dem sammen 5 stk. eller lignende i hver bunke for at de ikke skulle slå sig.

• Synes
NorrbottenNorrbotten
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.