Skal bygge en bænk af ikea emhætteskabe men så er mit spørgsmål hvor langt inde skal sokkellisten sidde? For benene er jo lavet til underskabe der har for-fræsede "huller" og de pinde som sidder på benene skal jeg fjerne da disse huller ikke findes på emhætteskabene. Men jeg ved ikke afstanden(hvad ser godt ud??) fra sokkelliste ud til kanten på skabet???
taknemmelig for hjælp..
//
M
taknemmelig for hjælp..
//
M
Man takker for hjælpen....jo vender tilbage
...har et til problem da jeg skal have udtræksskuffer og disse
synes ikke at være tilpasset til ventilationskabinetlågerne (ingen forborede huller)....så bliver til at måle sig frem der også men meget mere praktisk med udtrækkelige i den højde...
//
M
synes ikke at være tilpasset til ventilationskabinetlågerne (ingen forborede huller)....så bliver til at måle sig frem der også men meget mere praktisk med udtrækkelige i den højde...
//
M
Jo de er gerat, i soklen altså.
Skulle vel eg. gjorts om nu, og måske en ydre hjørneliste limet på eller lignende.
Som du siger, sandt, emhætteskab/overskabe er til døre, men jeg antager de som bruger disse i fx siddemøbel i køkken og gang vil have skuffer?
Eller er det nogen anden stamme som kommer forberedt med huller til udtræk?
Skulle vel eg. gjorts om nu, og måske en ydre hjørneliste limet på eller lignende.
Som du siger, sandt, emhætteskab/overskabe er til døre, men jeg antager de som bruger disse i fx siddemøbel i køkken og gang vil have skuffer?
Eller er det nogen anden stamme som kommer forberedt med huller til udtræk?
stammen har det rigtige hul, men ikke lågen..
...den har kun de store huller til hængslerne...jeg har mailet
ikea, om de har en bore-skabelon til det. For netop denne kombination var monteret i varehuset med
udtræk, men dum som jeg var, kiggede jeg ikke på, hvordan lågen var fastgjort i udtræksskuffen..
/
M
ikea, om de har en bore-skabelon til det. For netop denne kombination var monteret i varehuset med
udtræk, men dum som jeg var, kiggede jeg ikke på, hvordan lågen var fastgjort i udtræksskuffen..
/
M
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Sætter man kassen i skabet og derefter beslagene i kassen, kan man jo måle sig frem til, hvor beslagene havner på fronten, og på den måde bore det rigtige sted... men vær forsigtig, så du ikke borer gennem fronten, da du skal ret dybt, for at beslagene skal kunne trykkes i fronten...
Hvorfor er fronten egentlig ikke forboret?...eller er ingen fronter det fra Ikea til udtræksskufferne?
Jo må nok gøre som du siger, måle mig frem, så at det ser ud til at være muligt at justere fronten lidt med et par stilleskruer bagefter....
/
M
Jo må nok gøre som du siger, måle mig frem, så at det ser ud til at være muligt at justere fronten lidt med et par stilleskruer bagefter....
/
M
Klik her for at svare