Jeg ville skærme af "sovedelen" i et rum og besluttede mig derfor for en matteret glasvæg for at få lysgennemstrømning ind i rummet.

Et must her er at bruge møbeltørrede reglar og ikke noget affald fra Byggmax, noget jeg bemærkede efter første forsøg. Til denne væg har jeg brugt knastfrit møbeltørret fyrretræ 2 tommer 4. Det er vigtigt at huske på, at reglarne er 1-2 mm længere end glasset, dels på grund af monteringen samt at træet måske kan bevæge sig lidt.

Frostet glasvæg i lys rum med træramme, deler soveafdeling, skruet samling, og frostfilm på glas, trægulv foran væggen.

Reglarne er skruet sammen med skruer 8 cm, den korte side er fastgjort i en regel, som i sig er fastgjort til væggen. Dette på grund af at rummet har et højt panel samt at ledninger kan løbe frit i det rum, der blev skabt.
Den nederste regl er fastgjort i sengegavlen, som jeg byggede tidligere. (se dette link) http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/199972-sangstomme-sa-har-gjorde-jeg.html
Jeg ønskede ikke at skrue i gulvet på grund af de skader, der ville opstå.

Glasset er almindeligt hærdet 6mm klart glas opdelt i to stykker på grund af vægt og håndtering. Jeg købte frostfilm fra en lokal butik og matterede det selv, billigere end at købe rigtigt matteret glas.
På begge sider af glasset sidder der kvartstav 15 mm, hvor den "indre" stav sidder 15+6 mm fra regelens kant, som lige rummer glas og den "ydre" kvartstav. Staven er hjørneskåret i enderne og sømmet med en finere søm.

En frosted glasvæg skiller soveområdet fra stuen med en grøn sofa foran.

Frostet glasvæg som skiller soverum fra opholdsstue, gul sofa foran. Væggen er hjemmelavet med frostfilm for lysindtrængning.

Hvid panel med en mørk knap monteret i et rum, omgivet af trægulv og en beige væg.

Malet og færdig væg, jeg brugte en almindelig træliste for at skjule sprækken, der blev mellem glassene, der findes sikkert en slankere plastikliste beregnet til at sætte mellem glassprækker.

En anden løsning for at fastgøre glasset er at fræse et 6.5-7 mm bredt spor i reglarne, som glasset fylder ud, noget jeg ikke gjorde på grund af manglende overfræser ved byggeriet.

Det blev ikke den billigste væg, men jeg synes det blev ret cool og funktionelt. En følelse af at man ikke længere sover i "stuen".

• Frostet glasvæg deler et rum. Grøn sofa foran væggen, sengeramme delvist synlig bagved. Trægulv og træpersienner i baggrunden.
  • En frostad glasvæg bag en gul sofa i et lyst rum, skaber en adskillelse mellem opholds- og soveområde.
  • Synes
Drömhus2012
  • Laddar…
Flot!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.