Tænkte lægge nogle billeder op og få tips til, hvordan I ville sætte regler omkring GVF og VFS skabene på billedet. Stammen er 120 mm.
Jeg kører 450 cc afstand på reglerne, så jeg skal have en regel ind over og under skabene. Men jeg ved ikke rigtig, hvordan man normalt gør omkring sådanne skabe?
Der vil senere blive osb+gips på den ene side af væggen og kun gips på den anden side.
Lægger et billede fra forsiden også, hvor jeg har indsat mit forslag til, hvordan jeg gør.
De røde markeringer er 45x45 eller noget, der er tilstrækkeligt tyndt til at få plads foran slangene.
De blå markeringer er 45x120, hvor jeg lægger en horisontalt direkte ovenpå skabet, kan man gøre det sådan? Er vel bare for vvs'eren at bore gennem reglen og ind i skabet, når han skal trække slanger til overetagen?
Dog fungerer det der ikke bag skabene, da slangerne er støbt fast lidt skævt.
Liggende regler over/under ville jeg have lavet i samme dimension (45x120) og boret ud for alle gennemføringer. Jeg synes, det bliver mere stabilt sådan, borehullerne fikserer slangerne på en god måde. Jeg deler et billede fra mit eget byggeri.
Angående slangen, der er støbt forkert ind, bør det nemmeste være at regelrette den væg nogle cm ekstra for at få slangen ind i væggen.
Liggende regler over/under ville jeg have gjort i samme dimension (45x120) og boret ud for alle gennemføringer. Jeg synes, det bliver mere stabilt sådan, borehullerne fastgør slangerne på en god måde. Jeg byder på et billede fra mit eget byggeri.
[billede]
Angående slangen der er støbt forkert ind, bør det enkleste være at regle den væg ud nogle cm ekstra for at få slangen ind i væggen.
Jo, men det føles jo rimeligt at gøre det sådan på oversiden.
Kan dog ikke regle væggen mere ud. På den side hvor slangerne er lidt uden for væggen, bliver der et køkken, hvor jeg allerede har en målbestilt bordplade som skal have plads.
Men jeg har vel accepteret, at jeg må gipse så meget som muligt og lade lidt af slangerne være synlige. Det skjules jo alligevel senere af køkkenstammen.
Lægger et billede fra forsiden også, hvor jeg har indsat mit forslag til, hvordan jeg gør det.
De røde markeringer er 45x45 eller noget, der er tilstrækkeligt tyndt til at passe foran slangerne.
De blå markeringer er 45x120, hvor jeg lægger en horisontal direkte ovenpå skabet, kan man gøre det sådan? Er det ikke bare for rørmændene at bore gennem reglen og ind i skabet, når han skal trække slanger til overetagen?
Dog fungerer det ikke der på bagsiden af skabene, da slangerne er støbt fast lidt skævt...
synes også du bør regle fuldt under og bore ud. Differencen der nede, kan ikke ses præcist, men det ser næsten ud som om, hvis du kører osb + gips, så kan det måske være nok at springe osb over lige der, så gipsen dækker det udenpå.
Jo, men det føles jo rimeligt at gøre sådan på oversiden.
Kan dog ikke regelere væggen mere ud. På den side, hvor slangerne er lidt uden for væggen, bliver det et køkken, hvor jeg allerede har en specialfremstillet bordplade, der skal passe.
Men jeg har vel accepteret, at jeg må gipse så meget som muligt og lade lidt af slangerne være synlige. Det skjules jo alligevel senere af køkkenskroget.
Men hvordan regelere du på undersiden af skabet?
Det bliver nok fint.
Jeg regelere på samme måde også under.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.