Hej

Jeg har forsøgt at finde info om dette uden resultat. Måske er løsningen så indlysende, at det ikke engang er værd at spørge om?
Jeg skal i hvert fald bygge en sauna i et hjørne af et rum (garagen), der har et betongulv, der skråner ned mod en gulvafløb i midten af rummet. Hvis man måler højdeforskellen i gulvet mellem det indre hjørne (eksisterende hjørne i garagen) og det, der bliver det ydre hjørne på saunaen, er forskellen ca. 30-35 mm (saunamål ca. 1,6m x 2,0m). Det ydre hjørne vil altså "svæve" i luften, hvis man skal stræbe efter at have vandrette gulvstrøer i sine indervægge. Skal man kilde op med distancer eller skære til tynde kilformede ekstra reglar, der fylder ud? Eller fastgøre strøerne helt og tilpasse hver lodret vægregel?

/Taknemmelig for svar
//Jocke

Det gør vel ikke noget, hvis gulvskellen i væggen ikke er vandret egentlig, heller?

Vi fik et tip fra vores tømrere om at mure det første stykke ved gulvet på vores kældervægge. Det er naturligvis lidt mere arbejde end bare at lave en væg med reglar, men man får jo fordelen ved, at eventuelt vand ikke ødelægger væggens nederste del. Hvis du laver en sådan løsning, kan du mure en lille mur først, hvor du sørger for, at oversiden er vandret, og så stille væggen på den. Vi tog almindelige lecablokke til vores vægge.

Tak for hurtigt svar. Nej, det der med at få gulvsyllerne vandrette var nok mest min egen dovenskab. Ellers skal man jo tilpasse næsten alle lodrette regler, så de i det mindste står tæt an syllen.

Jeg vil overveje det der med at mure en bunddel. Det kan jo også være en hjælp til selve udjævningen af gulvet i saunaen, som jeg har tænkt mig at flydespartle inden for gulvrammen og derefter lægge mit gulv på.

brug plade reglar og plade skinne i stedet. Det gør ikke noget, at bund skinnen ikke er i vater

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.